פרסום ראשון

ראש מועצת חריש החרים את צופרי השבת; החילונים כעסו

סערה בישוב חריש שבצפון: תושבי המקום, בהם חילונים לא מעטים, נדהמו כשפקחי המועצה החרימו צופרים המתריעים על כניסת השבת, זאת בהוראה רשמית מגבוה (חדשות, בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: תושבי הישוב חריש נדהמו לאחרונה לקבל מהמועצה המקומית דרישה להוריד את צופרי השבת, המשמיעים את ניגוני השבת עם כניסתה, בטענה כי מדובר בהפרעה לציבור וכי יש תלונות של שכנים נגד זה.

בסוף השבוע האחרון, ובטרם מלאו 24 שעות מההתראה, הגיעו פקחי המועצה לשכונה החרדית 'אבני חן', עלו לגג אחד הבניינים, שברו את מנעול גג הבניין ולקחו את הרמקולים.

ראש המועצה יצחק קשת, אדם שומר מצוות, כתב על כך בפייסבוק את ההודעה הבאה: "תושבים יקרים, צוותי העירייה הסירו היום את הרמקולים ומערכות ההגברה שהותקנו על גג בניין מגורים בשכונת אבני חן והשמיעו שירים לפני כניסת השבת. זאת לאחר שלצערי דרישת העירייה לפרק את הרמקולים לא נענתה בתוך 24 שעות".

"אני שב ומדגיש", הוסיף קשת: "חריש היא עיר של כלל תושביה - חילונים, דתיים וחרדים - ואנו נמשיך לפעול לשמירת האווירה העירונית הייחודית שמאפשרת לכל תושב לשמור על זהותו ואמונתו".

ראש המועצה יצחק קשת (צילום: מתוך פייסבוק)

אלא שהתגובות לפוסט זה היו מפתיעות, מכיוונם של תושבים חילונים דווקא. כך, לדוגמה, תושבת העיר הילה ורוצ'יק, שכתבה: "אני לא דתייה ולי זה קצת עצוב כי אני ממש אהבתי את השירים לפני כניסת שבת".

תושב אחר הגיב: "מה הבעיה עם שירים לפני כניסת שבת?? את המואזין אתם שומעים כל יום"...

"אם זאת עיר של כולם, אז למה שלא יושמע כאן שיר קצר כהודעה על כניסת השבת?? למה לבטל לגמרי? מי שזה מפריע לו חייב לטפל בעצמו...", הוסיף בזעם גולש אחר, הגר במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר