חמישה יתומים ללא אמא

הבעל ספד לאשתו שלא התעוררה בבוקר: "זה מחזה נורא"

הגברת סמדר חיון ע"ה, לא התעוררה בשבת בבוקר משנתה, והותירה חמישה יתומים קטנים. בעלה, ספד לה נרגשות בהלוויה וביקש את סליחתה, ולאחר מכן היתום הקטן אמר קדיש מצמרר (דיין האמת)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ההספד המטלטל של האלמן (צילום: זק"א תל אביב)

אבל כבד בנתניה בעקבות פטירתה הפתאומית של האישה החרדית מרת סמדר חיון ע"ה, לאחר שלא התעוררה משנתה, בשבת בבוקר והותירה אחריה חמישה יתומים, הגדול בן 10 והקטן בן שנתיים בלבד.

המנוחה ע"ה, בת 31 בפטירתה, לא התעוררה בבוקר יום השבת משנתה, בביתה בקריית צאנז בנתניה, והותירה את משפחתה וכל מכריה בהלם ובאבל כבד.

הקדיש המצמרר של היתום הקטן

בפעילות ארגון זק"א ת"א הושג ויתור על נתיחת הגופה ואמש היא הובאה למנוחות בהלוויה רווית תגון בהשתתפות מאות בני אדם ובראשות כ"ק האדמו"ר מצאנז.

בעלה יוסף חיים, האלמן הטרי, ספד לה מרורים, ואמר: "עשתה שיהיה כיף בבית, שתהיה הנאה בבית, אם זה מצד אוכל, אם זה מצד ניקיון וסדר של הבית, ואם זה מצד כל ההווי של הבית עצמו, תמיד הדאגה שלה היתה שהבית יהיה נקי ומסודר, שגם הילדים וגם הבעל כשמגיעים, שיהיה להם כיף, חיבור לתוך הבית, שלא יצטרכו לצאת החוצה לחפש בשדות אחרים. היא אמרה שרוצה שהילדים ירגישו שיש פה בית מלון בבית".

הבעל המשיך בהספדו המטלטל ואמר: "האמת היא שקשה לי לדבר הרבה, אבל הבוקר כשראיתי את המחזה הנורא הזה מול עיניי, היה קשה. כאשר אנו קמים בבוקר, ממלמלים איזה מילים בלי לשים לב, בכל אופן אני, 'מודה אני' כזה חטוף, הנה הבוקר כולם קמו, כולם חזרה נשמתם, אבל אחת לא חזרה, אחת נשמתה נשארה למעלה.

המונים בהלוויה (ללא קרדיט)

"כשאנחנו אומרים לקדוש ברוך הוא 'מודה אני לפניך ... שהחזרת בי נשמתי' לפעמים אנחנו לא מבינים כי אנחנו לא רגילים לראות את זה, אבל כשרואים את זה מול העיניים זה חודר בפנים להבין, מה זה כ'שהחזרת בי נשמתי', מה זה התודה רבה להקב"ה על זה".

האלמן המשיך ואמר: "אני מודה לקב"ה במעמד הגדול הזה על ה-11 שנים שזכיתי לעמוד לימין אשתי, ולגדל ילדים צדיקים, בנים ובנות ב"ה זכינו. יהי רצון שהשם יקבל תפילתנו ברצון, ושהיא תעמוד לימין כל הילדים, ההורים, שתעמוד תתפלל בשמים, שזכתה למיטת נשיקה, כן ממש למיטת נשיקה. תתפלל ובלע ה' המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים ונאמר אמן".

(צילום: זק"א תל אביב)

את הספדו חתם הבעל בבקשת סליחה: "אבקש במעמד זה סליחה אם פגעתי באשתי וכן בשם כל המשפחה אם פגענו במשהו, מבקשים ממך סליחה מחילה וכפרה".

לאחר מכן אמרו הבעל והבנים הקטנים קדיש שצמרר את ההמונים שגעו בבכי על הטרגדיה הנוראה, ומסע הלוויה יצא אל בית העלמין שם נטמנה למנוחת עולמים.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

(צילום: זק"א תל אביב)
(צילום: זק"א תל אביב)
(צילום: זק"א תל אביב)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר