שנה בלי אבא

עורכי הדין וינרוט מדברים: ה'לקוח' נתניהו שנטש, פיצול המשרד והגעגועים

שנה חלפה מאז פטירתו של הפרקליט הבכיר, עורך הדין החרדי יעקב וינרוט; כעת, לראשונה, מדברים בניו, הממשיכים בדרכו המקצועית, על הכאב והאתגרים. וגם: מה הוא היה אומר על התנהלותו כיום של נתניהו, לקוחו לשעבר. צפו (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: מתוך מהדורת 'חדשות השבת' ב'כאן 11')

עם מלאת שנה לפטירתו של הפרקליט החרדי הבכיר יעקב וינרוט, העניקו שניים מבניו ראיון מרתק בו סיפרו בין היתר על הקשר עם ראש הממשלה, הגעגועים, השותפים שעזבו אותם והאתגרים שעמדו בפניהם.

"כאן אבא היה יושב, בחדר הזה אנחנו לא נוגעים, משאירים אותו כפי שהוא", מציג הבן, ד"ר יחיאל, את שולחנו של אביו במשרד המוכר, "ספרי חול, ספרי קודש, כתבי משפט. לא הזזנו כלום".

עורך הדין מוסיף, בראיון ל'כאן 11': "אבא באמת היה גשר בין עולמות; אחד מהספרים שמצאנו הוא של הרב עובדיה יוסף, שבפתחו יש הקדשה אישית ממנו לאבא: 'מנוחה שלוחה לכבוד ידידנו היקר, משכיל, נבון וחכם, חיכו ממתקים וכולו מחמדים, עורך דין רבי יעקב וינרוט'".

בפעם הראשונה מתייחסים הבנים, שהמשיכו את עיסוקו המשפטי של אביהם, לעובדה כי הלקוח החשוב שלו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, בחר שלא המשיך עם משרדם אלא עם זה של עו"ד עמית חדד - שפרש והקים משרד חדש: "עד היום היחסים עם נתניהו מאוד טובים, יש לנו הערכה גדולה מאוד לראש הממשלה, אבל אם כל הידע נמצא אצל מישהו אחד, שייצג אותו כל הזמן, לא ציפיתי שבן אדם יהיה מלאך וישאיר את התיק בידי עורכי דין שצריכים ללמוד אותו מההתחלה".

לדבריהם, "הבחירה היא של ראש הממשלה. אני יכול להבין שמטבע הדברים הוא המשיך עם עורך הדין שהוא ראה אותו מולו, יותר בא איתו במגע. לא ראיתי בזה איזו פגיעה כמו שלפעמים שואלים אותי 'אתה מרגיש כעס, את מרגיש אי אלו רגשות?'. זה בסדר. הלקוח עושה את הבחירה שלו, והמשרד ממשיך את הדרך".

"לאבא היתה הערכה גדולה מאוד לראש הממשלה נתניהו", אומר הבן יחיאל, "בין היתר בשל היכולת לתפקד גם תחת חקירות. הוא חשב לפעמים שזו יכולת על אנושית". עם זאת, הוא כידוע לא חשש להעביר גם ביקורת על ראש הממשלה - "ביקורת שנאמרה כחבר, כלקוח, באמת מלב אל לב, ראש הממשלה גם היה מקבל את זה באהבה", הם מסבירים.

באשר למתקפה של נתניהו לאחרונה נגד מערכת אכיפת החוק, אומר הבן, כי "זה לא סוד שאבא בעצמו תקף יותר מפעם אחת את מערכת המשפט. עצם התקיפה של מערכת המשפט, היא מהסממנים הבריאים של משטר דמוקרטי. השאלה היא רק, איך עושים את זה. אני חושב שלאבא היה תמיד את חוש המידה לעשות את זה בצורה עניינית, מכובדת - והיה משמח מאוד אם כך הדברים היו נעשים גם היום...".

עו"ד דובי וינרוט מספר כי גם כיום, במשרד שמוביל אחיו יחיאל, הם ממשיכים את המסורת של אביהם ז"ל לסייע גם למי שאין הפרוטה מצויה בכיסם. "כשלקוח נכנס עם הצרה שלו, הוא בעצם שופך את ליבו... אחרי שאבא נתן לו את הביטחון המשפטי, הוא אמר לו 'מעתה ואילך הצרות שלך עוברות אלי, לך לאשתך, לילדים שלך, ותאמר להם שהצרות שלך הן הצרות שלי".

בראיון התייחס ד"ר וינרוט הבן גם לנטישת עורכי הדין מיד אחרי פטירת אביו. "מטבע הדברים", הוא אומר, "צפינו שאירוע בסדר גודל משמעותי כזה של פטירת גדול המשפטנים בישראל, תגרור איתה תנודות, והמשימה שקיבלנו על עצמנו היתה לא להתעסק עם כל הרכילויות שמסביב. הרעיון היה, להסתכל קדימה, להמשיך את החזון של המשרד, את השליחות הזאת".

הבנים תיארו גם את הגעגועים לאביהם והחיסרון שלו ביום-יום, ברמה המשפחתית, ולא רק המקצועית. כשהם נשאלים אם יש משהו שרצו לומר לו, ולא הספיקו, משיב עורך הדין יחיאל וינרוט, כשקולו נשנק והוא מליט פניו בידיו: "הייתי רוצה לומר לו כמה הוא לא איבד צלם אנוש; כמה הוא גם הכפיל ושילש אותו בעינינו".

צפו בראיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר