כניעה או תרגיל?

דרעי: מעביר את הסמכות בנושא קובי לשר אחר בממשלה

שר הפנים אריה דרעי הודיע כי החליט להעביר את הסמכות בנושא ראש עיריית טבריה רון קובי לשר אחר בממשלה: "רק כדי לזרז את ההליך ולמנוע את המשך הפגיעה בעיר טבריה ותושביה" (משפט)

ישי כהן | כיכר השבת |
קובי ודרעי (צילום: פלאש 90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הודיע כי החליט להעביר את הסמכות בנושא ראש עיריית טבריה רון קובי לשר אחר בממשלה: "רק כדי לזרז את ההליך ולמנוע את המשך הפגיעה בעיר טבריה ותושביה".

יצוין כי בג"צ היה צפוי לדון בעתירת קובי ביום ראשון, בשבוע הבא. ייתכן והסיבה שדרעי מוותר על סמכותו לדון בהדחת קובי היא כחלק מתרגיל משפטי למנוע מקובי לבקש להעביר את תקציב העירייה לצד ועדה ממונה, כפי שביקש מבית המשפט.

קראו עוד: כך דרעי נושל מסמכויותיו - כשר הפנים

במהלך הדיון האחרון, בשבוע שעבר, העירו שופטי בג"צ לנציגי המדינה ושאלו מדוע לפחות בשביל מראית עין - דרעי לא יעביר את הסמכות לשר אחר, בשל היריבות עם קובי.

עם זאת, למרות החלטת דרעי, הליך השימוע יתקיים בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, והצוות המקצועי במשרד הפנים. קובי צפוי לבקש מבג"צ שגם השימוע עצמו יתקיים בפני מנכ"ל משרד אחר.

בהודעת המדינה לבג"צ נאמר כי אין חשש לניגוד עניינים שיש בו כדי למנוע מהשר דרעי קבלת החלטה בעניינו של רון קובי, אך ישנו רצון למנוע את המשכות ההליך והפגיעה בתושבים.

בהודעה לבג"צ נכתב: "עמדת המדינה כפי שפורטה באריכות בתגובה הייתה, ועודנה, כי שר הפנים אינו מנוע מלקבל החלטה בנוגע להמשך כהונתו של העותר, וכי לא מתקיים בנסיבות העניין חשש לניגוד העניינים שיש בו כדי למנוע מהשר לקבל החלטה כאמור".

"עיכוב אשר בגינו נמנעת קבלת ההחלטה הנדרשת ומתבקשת על פי הוראות הפקודה תוך פגיעה ביכולת ליישם את הוראות החוק ולהבטיח את תפקודם של מוסדות מועצת העיר טבריה, ואת האינטרס הציבורי הנדרש במתן השירותים לרווחת תושביה, נאמר בהודעת המדינה".

השר דרעי אמר היום: "החלטתי להעביר את ההחלטה לשר אחר רק כדי לזרז את ההליך ולמנוע את המשך הפגיעה בעיר טבריה ותושביה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר