החיסונים באיחור

משפחה שלמה מאושפזת בעקבות השפעת

זוג הורים וביתם בת ה-5 מאושפזים בשלושה בתי חולים שונים בעקבות הידבקות במחלת השפעת. הילדה הקטנה במצב קשה. בשל עיכובים מספר המחוסנים נמוך מאד (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

החורף התחיל ואיתו גם השפעת: בני משפחה ממרכז הארץ, זוג הורים וילדה בת חמש, מאושפזים בשלושה בתי חולים שונים בעקבות הידבקות בשפעת חלקם במצב קשה.

הנדבקת הראשונה, הילדה, מאושפזת במצב קשה בבית החולים לילדים בשיבא תל השומר. אמה מאושפזת במרכז הרפואי תל השומר, והאב בבית החולים הלל יפה בחדרה. כל בני המשפחה נדבקו באותו נגיף של שפעת.

במשרד הבריאות מסבירים כי הילדה לא חוסנה מפני מחלת השפעת, שכן הנגיף בו נדבקה נכלל בהרכב החיסון הניתן השנה לציבור. בעברה הבריאותי מחלות רקע, שעלולות להשפיע על האופן שבו היא מגיבה להידבקות בשפעת. אם המשפחה הספיקה להתחסן, אולם התברר שזה היה מאוחר מדי משום שכבר נדבקה.

ד"ר גליה ברקאי, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים לילדים ספרא בשיבא תל השומר, סיפרה: "הילדה חולה במחלת רקע נוירולוגית ונמצאת אצלנו במעקב. היא הובאה על ידי הוריה ואובחנה עם שפעת. מצבה החמיר בעקבות השפעת ונוצר זיהום בדם. כעת היא מאושפזת במצב קשה. ההורים, אנשים בריאים, מאושפזים גם הם. שפעת עלולה להיות מחלה קשה ולכן חשוב להתחסן".

מבצע חיסוני השפעת בישראל החל השנה באיחור, זאת בעקבות עיכוב שחל בהחלטת ארגון הבריאות העולמי באשר לזנים שירכיבו את החיסון השנה. מאוחר יותר הגיעו בשלב ראשון רק רבע מהחיסונים שהוזמנו על ידי קופות החולים, מצב שיצר עומסים ועיכובים במבצע ההתחסנות.

החורף הזה כבר אושפזו שני אנשים עם שפעת משמעותית ובמשרד הבריאות מקווים כי רבים יתחסנו, במיוחד בקרב האוכלוסיות בסיכון - קשישים, ילדים מגיל 6 חודשים ועד גיל 12, נשים בהיריון ואנשים עם מחלות רקע שמחלישות את מערכת החיסון של הגוף.

בשל העיכוב בהגעת החיסונים, שיעור המתחסנים בגילי 0־5 עומד על 3.5 אחוזים בלבד עד עתה. בתקופה המקבילה אשתקד עמד שיעור המתחסנים על כ־30 אחוז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר