חוקיות ההתנחלויות

הרשות הפלסטינית קבעה: מחר - "יום זעם"

הפלסטינים יצאו מחר להפגנות ומחאות אלימות, באזורים שונים ביהודה ושומרון, כתגובה של הרשות הפלסטינית כנגד הכרזת האמריקאים על חוקיות ההתנחלויות בישראל (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נאסר אישטייה, פלאש 90)

הרשות הפלסטינית הכריזה כי בתגובה להצהרה האמריקאית לפיה ההתיישבות ביו"ש אינה מנוגדת לחוק הבינלאומי, הם יערכו מחר (שלישי) יום זעם בנקודות שונות בניסיון לעורר מהומות באמצעות יידוי אבנים ושריפת צמיגים.

ההפגנות צפויות להיות בנקודות חיכוך באזור שכם (מחסום חווארה), בכמה מוקדים בעיר חברון ובסביבתה, באזור רמאללה סמוך למחסום פוקוס ובמקומות נוספים.

הרשות הפלסטינית שחוששת להיתפס בקרב עמה כ"משתפת פעולה" עם ישראל יזמה את ההפגנות וההערכה היא שמנגנוני הביטחון יאפשרו למפגינים ומחבלים להגיע למוקדי המחאה ולעורר מהומה.

כדי להגדיל את כמות המשתתפים, הוחלט כי מחר מוסדות החינוך ברשות הפלסטינית יסיימו את הלימודים ב-11:30. בנוסף, הכריזו כמה איגודים מקצועיים על סיום יום העבודה מחר לפני הצהריים כדי לעודד את האנשים להגיע לנקודות החיכוך ולהשתתף בהפגנות.

ברשות הפלסטינית כמעט מקווים לנפגעים והרוגים שיביאו להסלמה ביטחונית. בצה"ל ינסו לשמור על גובה הלהבות בניסיון למנוע התדרדרות ביטחונית.

כזכור, לפני שבוע הודיע פומפאו שארצות הברית תרכך את עמדותיה לגבי ההתיישבות ביהודה ושומרון. פומפאו דחה בהודעתו חוות דעת משפטית של מחלקת המדינה מ-1978, שקבעה כי מדובר בהתנחלויות אזרחיות בשטחים כבושים - דבר שמנוגד לחוק הבינלאומי ואמר כי מדובר בנושא של בתי המשפט בישראל בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר