'לא נאפשר להתרחב'

ההסבר של ליצמן לחילולי השבת: "ניצול ממשלת המעבר"

יומיים לאחר חילולי השבת הנרחבים בגוש דן, מגיב סגן השר ליצמן ואומר כי מדובר במהלך התרסה בוטה שמנוצל בידי פוליטיקאים חסרי בושה שפוגעים בצביון היהודי. ומי שותק? ח"כי 'דגל' (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יעקב ליצמן (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

חילולי השבת ההמוניים בגוש דן בשבת האחרונה הצפויים להתקיים מעתה ואילך מדי שבת קודש, מעוררים זעם רב בקרב ציבורים גדולים - חרדים, דתיים ומסורתיים. אלא שמנגד, התגובה הפוליטית לכך הייתה רפויה.

כזכור, חילולי שבת מינוריים מזה גררו בעבר גינויים מקיר לקיר ופעמים אף פרישה מהממשלה. כעת, יומיים אחרי חילולי השבת, יוצא סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר 'יהדות התורה', בתגובה נגד חילולי השבת.

ליצמן מסביר את הקושי החרדי לבלום את חילולי השבת, אותו הוא תולה בתקופת "ממשלת המעבר" בה אנו נמצאים. "תופעת חילולי השבת בערים השונות מהווה מהלך התרסה בוטה שמנוצל בידי פוליטיקאים חסרי בושה שלא מהססים לפגוע בצביונה היהודי של המדינה", אמר ליצמן.

ליצמן ציין כי "מדובר בזעזוע עצום של שומרי תורה ומצוות ושל אזרחים מסורתיים נוכח הפגיעה הקשה בקדשי ישראל, רמיסת הסטטוס קוו, והפיכת יום השבת קודש ליום טיולים חינם בכוונה תחילה.

"הנציגות החרדית רואה בכאב גדול את ניצול תקופת ממשלת המעבר, בה אין יכולת ממשית לתקן חוקית את הפירצה הקשה במטרה לגרוף הון פוליטי על גב השבת קודש שכבודה נפגע בפרהסיה".

בסיום דבריו הזהיר: "ברור שלא נאפשר לתופעה החמורה הזאת להתרחב, שכן מדובר בשינוי מערכתי של כל מה שנשמר בצביון היהודי לאורך השנים".

יצוין כי ליצמן נמצא בעמדה לא פשוטה לאחר שצפוי להתמנות בקרב לתפקיד שר באישור מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל'. בעבר, התפטר ליצמן מתפקידו כשר בשל חילולי השבת.

למרבה הפלא, עד כה לא נשמעה תגובת גינוי מחברי הכנסת של 'דגל התורה' לחילולי השבת. בביטאון התנועה – יתד נאמן התריעו כבר בערב שבת בכותרת אדומה מפני חילולי השבת, ואף פרסמו כתבת גינוי ביום ראשון, אך חברי הכנסת לא הוזכרו כלל בכתבות.

יצוין כי הח"כ החרדי היחיד שבחר להגיב כבר במוצאי השבת לחילולי השבת, הוא סגן שר החינוך מאיר פרוש שאמר: "השבת היא נכס צאן ברזל של העם היהודי במשך כל הדורות ואינו כלי פוליטי של שום גורם. כואב שהפוליטיקאים המקומיים מנצלים את המצב הפוליטי הארצי ורומסים את השבת במרחב הציבורי, רק כדי לקבל יחסי ציבור על הגב של ציבור שומר השבת".

בתגובה לדברי ליצמן, צייץ ח"כ יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "איש לא הסמיך את אדוני לקבוע מהו צביונה היהודי של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר