מתקרבים לבחירות

לפיד: "לא נציע את חתימותינו לגדעון סער"

האפשרות כי מועמד אחד מטעם הליכוד יצליח לגבש בימים הקרובים 61 חתימות להרכבת ממשלה על ידו, בעזרת ח"כי 'כחול לבן', נדחית על הסף - לפי בכיר הסיעה ח"כ לפיד (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דבריו של לפיד, היום (צילום: ערוץ הכנסת. תמונה: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר יש עתיד ומספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, דוחה היום (שני) את השמועות כי יתכן ומפלגתו תתמוך במועמד אחר מטעם הליכוד, במהלך הימים שנותרו לתום התקופה בה כל ח"כ יכול להציע מועמדות לראשות ממשלה בעזרת 61 ח"כים.

את ישיבת הסיעה השבועית פתח יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, שהאשים את נתניהו כי "הוא מבקש שוב לדרדר אותנו לבחירות מסיבה אחת - מצבו המשפטי. אם חלילה נלך לבחירות, נעשה את זה משלוש סיבות: שוחד, מרמה והפרת אמונים, או במילה אחת - נתניהו. במצב של מערכת בחירות נוספת, נתניהו שוב יפסיד".

אחריו דיבר כאמור לפיד, שאמר: "אנחנו עושים כל מאמץ למנוע בחירות, ולהקים ממשלה בראשותו של בני גנץ. לא יהיו טריקים ושטיקים. אנחנו לא נציע חתימות לגדעון סער, ולא לאף אחד אחר. רק אנחנו נשביע ממשלה".

יצוין, כי דבריו אלו של לפיד מורידים מעל הפרק את האפשרות לכי גדעון סער, יריבו הפנימי של נתניהו, יצליח לכונן ממשלה, וממילא מקרבים את ישראל למערכת בחירות שלישית.

גדעון סער (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

"נתניהו אומר 'ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי'; החלפנו אותו בקלפי", המשיך לפיד והתריס, "ניצחנו בבחירות, אנחנו המפלגה הגדולה ביותר בישראל. הוא רק מסרב להתפנות מבלפור. אם נגיע לבחירות, נצטרך להיזהר ממה שהוא מנסה לעשות לנו, ולזכור שגם יום אחרי הבחירות נצטרך לחיות פה ביחד. לא תהיה מלחמת אחים; אחים לא נלחמים אחד בשני".

לפיד הוסיף: "אביחי מנדלבליט מסתובב עם אבטחה צמודה, כך גם פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי, כי יש איומים על חייהם. אין שאלה למה. הסיבה ברורה: נתניהו מסית נגדם. הם צריכים אבטחה, אחרת - אנשיו יפגעו בהם. לזה הגענו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר