קנס מופחת

בעזרת הרב: חסידי ברסלב במולדובה - ישוחררו

לאחר ששלושה חסידי ברסלב היו עצורים - מאחרי ראש השנה בכלא בקישינב בירת מולדובה כשהיו בדרכם חזרה לישראל. הרב המקומי נכנס לתמונה והמשטרה שחררה אותם בעונש מופחת (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לאחר התערבותו של רב הקהילה החרדית במולדובה, הרב פנחס זלצמן, שלושת החסידים שחזרו מאומן והואשמו בתקיפת שוטר - ישוחררו ויאלצו לשלם רק קנס קספי.

לאחר ראש השנה, נעצרו שלושה צעירים המשתייכים ככל הנראה לחסידות ברסלב מאומן לכיוון ישראל, כאשר הם מבצעים טיסת 'קונקשיין', בקישינב בירת מולדובה.

כשהיו על סיפון המטוס בשדה התעופה במולדובה אחת הדיילות חשדה בנוסע כי הוא עישן על מדרגות המטוס, במהלך הויכוח התפתחה קטטה בין הבחור לצוות המטוס, כאשר במהלכו התערבו קרובי משפחתו של הבחור לעזרתו.

המולדובים לא יודעים חכמות, והם החליטו לעצור את כל החבורה של החסידים בעוון תקיפת שוטר, לאחר המעצר שהו הבחורים בתנאים מחפירים בבית המעצר 48 שעות ולאחר מכן הוארך שהותם במעצר למשך מספר ימים נוספים.

בשלב הזה נכנס לתמונה, הרב פנחס זלצמן - מולדובי במקורו וכיום משמש כרב הקהילה החרדית במקום, הוא הצליח לשכנע את השוטרים לשחרר את השלושה למעצר בבית הקהילה כאשר אחריות העצורים היתה על אנשי ועסקני הקהילה.

לרוע מזלם, המשפט שלהם נדחה כמה וכמה פעמים - לבקשתם, משוםהיה אמור להתקיים ביום הכיפורים ובחג הסוכות.

המשפט, התקיים לבסוף היום (שני), העצורים הואשמו בגין הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו וכן בגין החיכוך בינם לבין השוטרים.

בדיון קבע השופט כי השלושה יקבלו עונש קנס כספי, כאשר כל אחד ישלם 1500 אירו וכן הוצאות משפט בסה"כ של 3000 אירו.

הרב פנחס זלצמן נואם לילדי הקהילה שלו (באדיבות המצלם)

יצויין כי החוק במולדובה קובע כי לפי העבירות שביצעו, היו זכאים לעונש מאסר של מספר שנים.

העצורים אשר יעלו לטיסה לארץ בזמן הקרוב, נפגשו היום עם הרב פנחס זלצמן, והודו לו על פעילותו ועזרתו הרבה בפני השלטונות, דבר אשר הקל בחומרת העונש שהסתכם אך בקנס קספי ועל שהייתם בפרק הזמן בבית הקהילה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר