מגיב לביקורת

איזנקוט: הפיצו שקרים כדי "לשרת אג'נדה"

הרמטכ"ל לשעבר התייחס היום לביקורת על תפקוד צה"ל ובחירת מטרות התקיפה והאשים את מפיצי הטענות. לדברי איזנקוט, הוא "לא רואה איום קיומי על מדינת ישראל" (בארץ)

(צילום: עודד אנטמן)

"ניתן לומר שמצבה האסטרטגי של ישראל משופר מאוד ביחס לעבר" - כך אמר היום (שני) הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט בכנס של המרכז לביטחון ודמוקרטיה במכון הישראלי לדמוקרטיה.

לדבריו, "העובדה שאין לנו תפיסת מדיניות ביטחון פורמלית היא פגם, בריחה מאחריות. זהו נושא שחייב לקבל ביטוי שישמש השראה לראשי המערכות הביטחוניות".

באשר לשיח התקשורתי והכותרות על קריסת ההתרעה, ציין איזנקוט כי "הרתעה נבנית בשנים ולא קורסת ביום אחד. בזכות התרעה חזקה ועשייה ביטחונית אפשר להתפאר בעשור מוצלח".

"לגבי פרשית הירי בחברון, הלחימה בזירה הפלסטינית, השיח על משפטיזציה וכל מה שהתעורר בשנים האחרונות בסה"כ לא חדש - זה מלווה את הצבא למעלה מ-20 שנים, ובכל זאת אני חושב שהכל החמיר בעקבות השינויים בצריכת התקשורת ובאופן שבו זה יוצא בהיבט הציבורי, ובעיקר באופן שבו אנשי ציבור מתלבשים על הפלטפורמה הזו ונכנעים לרגש או להרוויח את הרגע, ולא נוקטים עמדה חדה וברורה שמשלמים עליה מחיר אולי לטווח קצר אבל משתלמת בטווח הרחוק".

עוד הוסיף כי: "צה"ל מעולם לא תקף מטרה שאינה מפקדה, מחנה, חוליית טרור, מנהרה או מתקן ייצור. קיים שיח רחב בקבוצות שמפיצות שמועות, בהן אותן הדמויות שמבקשות היום לעלות על בית המשפט והמשטרה. אותם אנשים ואותם שמות שמפיצים שקרים כדי לשרת אג'נדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר