מדיניות חדשה

השר בנט עוצר את שחרור גופות המחבלים

שר הביטחון נפתלי בנט דורש לעצור את שחרור גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בעתיד - על מנת לחזק את ההרתעה. המדיניות תיכנס לתוקף באישור הקבינט (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה לעצור באופן מיידי את שחרור גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בעתיד - על מנת לחזק את ההרתעה. גורם מדיני מסר כי נתניהו הביע נכונות לשינוי, והנחה את מערכת הביטחון לבדוק את הנושא.

מדובר בשינוי מדיניות שמשמעותה עצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים - ללא קשר לשיוכו של המחבל ולאופי הפיגוע.

המדיניות החדשה תיכנס לתוקפה לאחר אישור הקבינט המדיני ביטחוני, אך בנתיים בנט הנחה את צה"ל ומערכת הביטחון להיערך למנוע את שחרור הגופות.

מטעמו של בנט הוסבר כי ההחלטה התקבלה לאחר מספר דיונים שהשר קיים בנושא ההרתעה עם בכירי מערכת הביטחון. מקרים חריגים יישארו לשיקול דעתו של שר הביטחון בהתאם לנסיבות. המדיניות החדשה תוצג בקרוב בקבינט המדיני-בטחוני, כחלק ממהלך הרתעתי רחב יותר, וכאמור תיכנס לתוקפה לאחר אישור הקבינט.

לפני מספר ימים נפגשו משפחת החייל החטוף סגן הדר גולדין ז"ל עם רה"מ בנימין נתניהו. לאחר הפגישה טענה משפחת גולדין כי "ראש הממשלה חיזק את דבריו מלפני שנה והבטיח שלא תהיה הסדרה מול עזה ללא השבת החיילים". בפגישה הודיע נתניהו כי נתן הוראה שישראל לא תעביר גופות נוספות לעזה עד השבת החיילים החטופים.

בעבר קיבל בג"צ את עתירתם של משפחות מחבלים שגופותיהם נמצאות בידי ישראל - וקבע שאין חוק שמסדיר את הנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר