לקראת הכרעה?

מסתמן: השר זאב אלקין יכריע בשימוע לרון קובי

לאחר שבג"צ אישר את עריכת השימוע במשרד הפנים לראש עיריית טבריה רון קובי, העבירה הממשלה הצעת החלטה, לפיה הסמכות בנושא תועבר לידי השר זאב אלקין (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דרעי ואלקין. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יממה לאחר שבג"צ דחה את העתירה שהגיש ראש עיריית טבריה רון קובי נגד השימוע במשרד הפנים לקראת הדחתו מהתפקיד לאחר שלא הצליח לאשר את תקציב העירייה, העבירה היום (רביעי) הממשלה לכנסת הצעת החלטה, לפיה הסמכות בנושא תועבר מידיו של שר הפנים אריה דרעי לשר זאב אלקין.

כזכור, ביום ראשון החליט שר הפנים אריה דרעי על הימנעותו מלקבל החלטה באשר להמשך כהונתו של רון קובי כראש עיריית טבריה. לדברי דרעי "החלטתי להעביר את ההחלטה לשר אחר רק כדי לזרז את ההליך ולמנוע את המשך הפגיעה בעיר טבריה ותושביה".

עמדת המדינה, בהודעתה לבג"צ, גרסה כי אין חשש לניגוד עניינים שיש בו כדי למנוע מהשר דרעי קבלת החלטה בעניינו של רון קובי, אך ישנו רצון למנוע את המשך ההליך והפגיעה בתושבים.

ההצעה להעביר את הסמכויות לשר אלקין תעלה כהצעת החלטה במליאת הכנסת בסוף סדר היום.

כזכור, ראש עיריית טבריה, רון קובי, הגיש אתמול עתירה מחודשת לבג"צ נגד הכוונה לזמנו לשימוע במשרד הפנים, אך העתירה נדחתה כעבור שעות ספורות בלבד.

השופטים קבעו כי "דין הבקשה לדיון נוסף להידחות", שכן "מקריאה זהירה של פסק הדין מושא הבקשה עולה בבירור כי לא נפסקה בו כל הלכה, ודומה כי גם המבקש מודע לכך, בציינו כי "אמנם פסק הדין לא קבע מסמרות אך גם באי אמירתו היתה למעשה קביעה שמנוגדת להלכה". די בכך כדי להוביל לדחיית הבקשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר