תיעוד נרחב

הרופאים של המדינה קיבלו את פרס קרן דניאלי

12 רופאים ורופאות נבחרו לקבלת "פרס דניאלי – רפואה עם לב", באירוע שנערך בבנייני האומה בירושלים במעמד ראשי מערכת הבריאות, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור (בריאות)

(צילום: דוד שטיין)

לאחר שוועדת 'פרס דניאלי לרפואה עם לב' הכריזה מי אלו רופאי ורופאות המשפחה שיזכו בפרס היוקרתי, התכנסו ביום שלישי הרופאים הזוכים ובני משפחותיהם לטקס הענקת הפרסים שהתקיים בבנייני האומה בירושלים.

את הכנס השנתי כיבדו בנוכחותם שר הביטחון נפתלי בנט, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד, חברת הכנסת רוויטל סוויד, שר החינוך רפי פרץ, חבר הכנסת יעקב אשר, ראש העיר ירושלים משה ליאון, ראש העיר רעננה חיים ברוידא, השר לשעבר אלי ישי, מנכלי קופות חולים ובתי חולים, חברי ועדת הפרס ובראשם יו"ר הוועדה מר יוסי אקרמן וחברי הוועדה פרופסור דינה בן יהודה והרב אלימלך פירר, רו"ח משה שוורץ, ד"ר אריאל קור ועוד.

את הפרס יזמה 'קרן דניאלי' שהקים ר' מוטי זוננפלד הי"ו אביה של דניאלי זוננפלד ע"ה שהקדישה את חייה להתנדבות עם ילדים חולים במחלקה האונוקולוגית בבית החולים שניידר. הפרס הוענק ל12 רופאים ורופאות שגישתם האנושית והחמה ייחדה אותם מבין למעלה מ5400 רופאי המשפחה בארץ.

אחד מהרופאים האהובים היה ד"ר פיליפ טויטו ז"ל שהלך לעולמו בזמן עבודתו המסורה במרפאה. ד"ר טויטו ז"ל קיבל מאות המלצות ומטופליו הרבים סיפרו בבכי ובגעגוע על המלאך בלבן שדאג להם מעל ומעבר, שעודד, שימח והרגיע בכל עת. את הפרס קיבלה משפחתו של הרופא.

את הטקס הנחה עופר חדד שפתח את הערב בציטוט מדברים שאמר ענק הרוח הרב משה שפירא זצ"ל כשספד לדניאלי: "דניאלי נמצאת פה וממשיכה לעשות טוב, ממשיכה לבנות בני אדם, את הטוב הזה צריך להמשיך כאן בעולם הזה. ההמשך הזה הוא בשבילה המשך חיים, חסד, אהבה, שפע, רחמים".

במהלך האירוע נאמו שר הביטחון נפתלי בנט, ח"כ רויטל סוויד, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, סגן השר יעקב ליצמן, שר החינוך הרב רפי פרץ, אביה של דניאלי מר מוטי זוננפלד, שסיפרו על הקשר שלהם עם דניאלי ע"ה ועל המורשת האדירה שהותירה בלכתה.

בצד האומנותי של הערב, עלו לבמה הזמרים ישי ריבו, עקיבא תורג'מן וחיים הברי וביצעו שירים שכתבה דניאלי מאז היתה בת 9 לצד שירים מקוריים שלהם.

"פרס דניאלי-רפואה עם לב" נועד לקידום יחס חם ואישי בבתי הרפואה במטרה להיטיב עם מצבם הרגשי והפיזי של המטופלים. "קרן דניאלי" הוקמה לזכרה של דניאלי זוננפלד ע"ה שנלקחה בתאונה טראגית לפני ארבע וחצי שנים והיוותה בחייה מגדלור של חסד נתינה ולב שפעל ללא לאות עבור ילדים חולים ובני משפחותיהם המודאגים, לצד טיפול מסור בנוער בסיכון.

סיפור חייה המפעים של דניאלי יצר את ההשראה להקמת למעלה ממאה מיזמים וביניהם את המיזם המרגש של פרס דניאלי לרפואה עם לב, שמהווה הזדמנות להעריך ולהוקיר את האנושיות ואת השותפות האמיתית של רופאי ורופאות המשפחה עם המטופלים שלהם.

השנה זאת הפעם הרביעית בה מוענק פרס דניאלי, והפעם השניה ברציפות בה מתמקד הפרס בנושאי רפואת משפחה, ולמעלה ממאתיים חמישים אלף בני אדם הצביעו והמליצו על הרופא/ה שלהם כראוי/ה ביותר לתואר הרופא/ה של המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר