לאחר גל ההסתה

לשכת חה"כ אורי מקלב בדקה ומצאה: החילונים מובילים בקצבת זקנה

לאחר שסמי קידר, הסית נגד הציבור החרדי וטען מעל גבי דוכן הוועדה כי החרדים מקבלים תרופות בחינם. לשכת מקלב בדקה ומצאה כי החילונים מובילים בקצבת הזקנה (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

במהלך דיון שנערך השבוע בכנסת, נשמעו דברי הסתה שקריים כביכול "החרדים זכאים לתרופות חינם". דבר אשר עורר את זעמו של ח"כ אורי מקלב שמחה והגיב כי "מדובר בשקר", והבהיר תוך הסבר ופירוט כי הדבר אינו נכון.

אלא שלשכת הח"כ לא הסתפקה בכך, ובעקבות דברי הסתה שלפעמים נאמרים מתוך תמימות והזנה מהתקשורת הכללית, הלכה לחקור את הנתונים האמיתיים באשר למקבלי קצבת זקנה – השלמת הכנסה. הנתונים הגיעו לידי 'כיכר השבת'.

בניגוד לטענה כי החרדים מקבלים תרופות בחינם (מכיוון שהם מקבלים השלמת הכנסה). מנתוני הביטוח הלאומי עולה תמונה בדיוק הפוכה.

בבדיקה היישובים חרדים עולה כי אחוז הייחסי של מקבלי "השלמת הכנסה" מכלל קבלי קצבת זיקנה ושארים, נמוך משמעותית מהממוצע הארצי שעומד על 16%.

כך לדוגמה בעיר בני-ברק אחוז מקבלי "השלמת הכנסה עומד על 10.8%, ברכסים 9.8%, במודיעין עילית 12.3% ובעיר אלעד על 8.5%.

לעומת זאת, בערים חילוניות האחוז גבוה יותר, כך בעיר חיפה 18.1% בעיר רמלה 21% בעיר בת-ים 21.8%, בחולון 14%, בחדרה 18.8%, בלוד 24%, בעפולה 23.5%, באשקלון 27.7%.

כזכור, שמואל סמי קידר, אשר ייצג בדיון את ארגון "הלב" החל להסית כנגד הציבור החרדי. במהלך הדיון שעיקרו עסק במשבר בביטוח הסיעודי התבטא קידר "אם היינו שמים כיפה וציציות היה טוב, האוכלוסייה החרדית לא משלמת כסף על תרופות, זה יכול להיות דבר כזה?".

קידר המשיך את מסע ההסתה השקרי, "כיצד יכול להיות דבר כזה שאוכלוסייה אחת משלת כסף על תרופות ואילו החרדים לא משלמים".

כאמור, חבר הכנסת אורי מקלב שנכח בדיון לא שתק על הדברים והבהיר את הסוגייה באופן אמיתי וברור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר