בשמאל זועמים

שר הביטחון נפתלי בנט הורה על שכונה יהודית במתחם השוק בחברון

בעוד בימין וביישוב היהודי בחברון מברכים על הצעד שיעשה צדק היסטורי עם עיר האבות, בשמאל זעמו: "ברוך גולדשטיין צופה בבנט מהגיהנום ומתמלא בגאווה" אמר ח"כ כסיף (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יהודים בשוק (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

שר הביטחון, נפתלי בנט, הורה היום (ראשון) למתאם פעולות הממשלה בשטחים והמינהל האזרחי ביהודה ושומרון להודיע לעיריית חברון על התחלת תכנון שכונה יהודית חדשה במתחם השוק הסיטונאי.

בהתאם להוראת השר, ישלח המינהל האזרחי מכתב בנושא לעיריית חברון מה שצפוי ככל הנראה להעביר את ההחלטה למגרש המשפטי באמצעות עתירות שיוגשו לביהמ"ש על ידי הפלסטינים.

יצוין כי בניית שכונה נוספת, תייצר רצף טריטוריאלי ממערת המכפלה לשכונת אברהם אבינו ותכפיל את מספר התושבים היהודים בעיר. יצוין, כי זכויות הפלסטינים בקומת הקרקע יישמרו כפי שהן היום.

ההחלטה התקבלה בתום סדרת דיונים שקיים שר הביטחון עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, המינהל האזרחי, שב"כ וגורמי ביטחון נוספים.

שטחי השוק הסיטונאי בחברון היו בבעלות יהודית עד שנת 1929, עם פרוץ מאורעות תרפ"ט. האדמות, שננטשו בעקבות המאורעות, עברו לידי מלך ירדן ובשנת 1967 הוחזרו לישראל. ישראל אפשרה לעיריית חברון לבנות במקום שוק סיטונאי שהיה פעיל עד לאמצע שנות ה-90.

ביישוב היהודי בחברון בירכו: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. הישוב היהודי בחברון מודה מעומק הלב לשר הביטחון נפתלי בנט על ההחלטה להשיב חיים יהודיים לרכוש היהודי בחברון. הוצאת אדמות הנרצחים מידיו של ראש עיריית חברון הרוצח היא מעשה של צדק היסטורי שעם ישראל מצפה לו מזה 90 שנה".

מנגד, ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר בתגובה: "ברוך גולדשטיין צופה בבנט מהגיהנום ומתמלא בגאווה. עוד שכונת אפרטהייד בחברון תוביל להמשך הסבל של התושבים הפלסטינים בעיר, ולהמשך שפיכות הדמים. כנראה שכמה הרוגים זה מחיר שבנט שמח לשלם כשוחד בחירות לכהניסטים".

יו"ר מפלגתו, ח"כ איימן עודה אמר: "המלחמה בשלום נמשכת וההחלטה לבנות התנחלות חדשה במרכז העיר הפלסטינית השניה בגודלה בגדה המערבית היא צעד מסוכן שמעמיק את משטר הכיבוש על מיליוני פלסטינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר