רגע אחרי ה"אחדות"

חילופי מהלומות בין הליכוד לכחול לבן: "ביבי לא סופר אתכם"

לאחר שבתחילה ניסו הצדדים להציג כביכול ישנה היתכנות לממשלת אחדות, האשימו הליכוד את יאיר לפיד בכישלון השיחות. לפיד מצדו תקף את הליכוד בחזרה (פוליטי מדיני)

אבי רבינא | כיכר השבת |
צוותי המשא ומתן אצל יו"ר הכנסת היום (צילום: פלאש 90)

פגישות מרתוניות נערכו היום (שני), במשך שש שעות בלשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בכנסת. ראשי מפלגות, וצוותי המו"מ שהו בחדרו שעות ארוכות, אלא שכעבור זמן קצר מסיום הפגישות החלו חילופי מהלומות בין המפלגות, המבהירות כי הבחירות מעבר לפינה.

תחילה הייתה זו מפלגת "כחול לבן" שהוציאה הודעה לקונית בה נאמר, כי הפגישה התקיימה ברוח טובה וכי ישנם עדיין "פערים משמעותיים".

כעבור שעה קלה מפלגת הליכוד הוציאה את ההודעה הבאה: "הסכמנו לוויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות".

עוד הוסיפו בליכוד: "אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".

הראשון שהתייצב למתקפה מול הליכוד היה ח"כ יאיר לפיד שכתב: "תגידו, לא נמאס לכם לשקר? נכנסתם לחדר, אמרתם ״ביבי ראשון ברוטציה, ליצמן וסמוטריץ׳ נעולים בפנים, לא מוותרים על כלום״ ואז אתם יוצאים ומקשקשים על ״וויתורים״? שביבי יסכים להיות שני ברוטציה ומחר יש ממשלה".

לפיד הוסיף: "הגיע הזמן שייפול האסימון לכל חברי הכנסת של הליכוד: נתניהו מונע כל סיכוי להקמת ממשלת אחדות. שיידעו כל אלה שלא ייכנסו לכנסת הבאה - ביבי לא סופר אתכם ממטר".

בסיעת כחול לבן הגיבו אף הם לטענת הליכוד ולפיה יאיר לפיד מסכל הקמת ממשלת אחדות: "מי שמסכל ממשלת אחדות הוא יו"ר הליכוד נתניהו, שעדיין לא הפנים שהוא הפסיד בבחירות, שהליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר ושכחול לבן לא תאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום לנהל את המדינה. נתניהו, שחרר את ישראל", אמרו במפלגתו של בני גנץ.

ההודעות הללו מלמדות, כי אין התקדמות במו"מ בין המפלגות. ההפך הוא הנכון. "פערים משמעותיים" כפי שהגדירו ב"כחול לבן". פערים שעשויים להוביל את ישראל לבחירות שלישיות בתוך שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר