נמצא המתווה המושלם?

המתווה להקמת קואליציה: כחול לבן תכנס בלי יאיר לפיד

לפי המתווה החדש, מפלגת כחול לבן תיכנס לממשלה בראשותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. תוך שהוא מתחייב לפרוש לאחר חמישה חודשים. בזמן הזה לפיד יישאר על ספסלי האופוזיציה (ארץ)

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

האם יש קרן אור בפלונטר הפוליטי? לפי המתווה החדש, 'כחול לבן' ייכנסו לקואליציה יחד עם נתניהו וחברי הבלוק ואילו יאיר לפיד ומפלגתו - 'יש עתיד', ימתינו על ספסלי האופוזיציה עד שנתניהו יעזוב את כס ראש הממשלה.

לפי הדיווח הערב (ראשון), של צמד פרשני 'החדשות', עמית סגל ואמנון אברמוביץ', זו ההצעה החדשה: הליכוד וכחול לבן יקימו קואליציה רחבה בראשות נתניהו והוא יעזוב את התפקיד לאחר חמישה חודשים בלבד ואז יש עתיד יוכלו להצטרף לקואליציה.

מי שלא אהבו את ההצעה, מקרב חברי ההנהגה של כחול לבן היו לפיד בעצמו ואליו הצטרף גם יעלון, שניהם טענו כי נתניהו מסבן אותם הם מכירים אותו היטב בתור פוליטיקאים שישבו כשרים בממשלתו.

לפיד טען בדיון הפנימי: "אם נשב יממה אחת תחת נתניהו, אנחנו נוכתם לעד, אל תשכחו מה שהוא עשה לשאול מופז כשהוא נכנס לקואליציה שלו אחרי שהוא האמין להבטחות נתניהו".

בשלב הזה לפיד גם הוסיף ואמר: "אתם מכירים את נתניהו כרמטכ"לים, יש לו כבוד לרמטכ"לים, יעלון ואני מכירים אותו כפוליטיקאים".

גנץ ואשכנזי לעומתם הציבו קו יותר מתון והם סוברים שיש בכך הזדמנות להקמת ממשלת אחדות.

בימים האחרונים נערכים שיחות בין כחול-לבן והליכוד במטרה ליצור אמון, והליכוד אף הציע כי נתניהו יכהן רק מספר חודשים ספורים כראש הממשלה.

בנוסף, לאחר שהמפלגות החרדיות בעבר הציעו ערבויות לכך שנתניהו יעמוד בהתחייבותו לרוטציה, הציעו בליכוד גם אפשרויות נוספות כיד לקבע את הרוטציה: כך, אם אחד הצדדים ייזום ויציע את פיזור הכנסת – יהפוך הצד השני לראש הממשלה בפועל באופן אוטומטי. או שפיזור הכנסת יתקיים רק ברוב של 80 חברי כנסת.

מוקדם יותר היום, נערכו פגישות מרתוניות נערכו, במשך שש שעות בלשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בכנסת. ראשי מפלגות, וצוותי המו"מ שהו בחדרו שעות ארוכות, אלא שכעבור זמן קצר מסיום הפגישות החלו חילופי מהלומות בין המפלגות, המבהירות כי הבחירות מעבר לפינה.

תחילה הייתה זו מפלגת "כחול לבן" שהוציאה הודעה לקונית בה נאמר, כי הפגישה התקיימה ברוח טובה וכי ישנם עדיין "פערים משמעותיים".

כעבור שעה קלה מפלגת הליכוד הוציאה את ההודעה הבאה: "הסכמנו לוויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות".

עוד הוסיפו בליכוד: "אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר