עדויות מקומיות

משמרות המהפכה טבחו במפגינים באיראן

על פי הדיווחים בעיתון ה'ניו יורק טיימס' משמרות המהפכה הגיבו באלימות קשה בגל ההפגנות האחרונות במדינה. על פי העדויות הם פתחו בירי אש חיה לעבר אזרחים מפגינים (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעוד של ירי חי בידי שוטרים איראניים (צילום: איראני)

האייתולות באיראן לא מחבבים הפגנות נגדם וכעת נחשף ב'ניו יורק טיימס' כיצד הגיבו אנשי השלטון בגל המחאה האחרון במדינה. על פי הדיווח, כוחות הביטחון האיראניים פתחו באש חיה לעבר מפגינים לא חמושים והרגו אותם.

העיתון האמריקאי תיאר טבח שהיה על פי עדויות מקומיות בעיר בנדר מאהשהר בדרום מערב איראן. עדי ראיה טוענים כי משמרות המהפכה ירו למוות ב-40 עד 100 מפגינים, רובם צעירים לא חמושים. הם הרגו אותם בשדה של קני סוכר שבו הסתתרו המפגינים.

הסיפורים יוצאים רק כעת אל התקשורת העולמית, לאחר כשבועיים בהם חסמו השלטונות את רשת האינטרנט ומנעו מהאזרחים לספר לעולם את הקורה במדינה האסלאמית הקיצונית. המהומות במדינה החלו בעקבות מחירי הדלק שעולים שוב ושוב והכלכלה ההרוסה של איראן.

על פי העיתון, שישה תושבי בנדר מאהשהר, כולל אחד מראשי המחאה בעיר, סיפרו על האלימות הקשה. הם אמרו שב-18 בנובמבר הגיע לעיר כוח גדול ממשמרות המהפכה כדי לדכא את ההפגנות.

כשאנשי משמרות המהפכה הגיעו לפרבר של בנדר מאהשהר שבו התקיימו הפגנות הכוחות פתחו באש, ללא אזהרה, לעבר עשרות גברים שחסמו את הצומת. כמה מהם נהרגו במקום. שאר המפגינים נמלטו לשדה קני סוכר. אחד מהם, שהיה חמוש ברובה קלצ'ניקוב, השיב אש לעבר כוחות הביטחון מה שככל הנראה גזר את דינם של שאר המסתתרים בשדה.

התושבים מעריכים, שעד 100 איש נהרגו בשדה. לאחר הטבח העמיסו אנשי משמרות המהפכה את הגופות במשאית ועזבו את המקום מה שהפך את ספירת הגופות לבלתי אפשרית. צעירים ששרדו את הירי פונו על ידי קרובי משפחה לבית החולים.

מספר ההרוגים בגל ההפגנות האחרון באיראן לא ברור בשל תרגילים שונים שביצעו אנשי המשטר כדי להסתיר את מעשיהם. ב"ניו יורק טיימס" נכתב שההערכה היא שמדובר על בין 180 ל-450 בני אדם. לפי ארגוני זכויות אדם בינלאומיים, ארגוני אופוזיציה ועיתונאים איראנים לפחות אלפיים נפצעו ו-7,000 נעצרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר