התפתחות במו"מ?

דיווח: 'כחול לבן' מסכימה לראשונה לשבת עם 'בלוק הימין'

על פי דיווח ב'חדשות 13', בפגישת המו"מ האחרונה בין הליכוד לכחול לבן, הושגה שורת הסכמות בדרך להקמתה של ממשלת אחדות, כשלראשונה 'בלוק הימין' - הכולל את החרדים - אינו מהווה מכשול (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חברי בלוק הימין (צילום: דוברות)

תשעה ימים לפיזור הכנסת: מפלגות הליכוד וכחול לבן הצליחו להגיע לסיכומים בשורת סוגיות שהיו עד כה במחלוקת ביניהן - כך חושף היום (שני) הפרשן רביב דרוקר. ההתקדמות העיקרית: הסרת הווטו של 'כחול לבן' משותפות עם מפלגות 'בלוק הימין'. במקביל, בכירים במפלגה אומרים ל'כיכר השבת': "הליכוד רק רוצה למרוח את הזמן ולהציל את ביבי ממשפט".

על פי הדיווח ב'חדשות 13', הצדדים הסכימו בפגישתם אתמול כי הכנסת תאשר 'חוק נבצרות', טרם הקמת הממשלה, במטרה למנוע מצב בו ראש ממשלה יכהן עם כתב אישום אפילו לרגע אחד. החוק המדובר יקבע, כי בתקופת הנבצרות ישמש נתניהו כממלא מקום ראש הממשלה, ללא סמכויות כלשהן.

סיכום נוסף שהושג לכאורה בין שתי המפלגות, הוא ש[כי יחוקק חוק שיאשר מראש את המעבר בין ראשי הממשלה - תאריך ברור בו יתבצע החילוף בין ראש הממשלה הנכנס והיוצא, זאת כדי לא להמתין להתפטרותו של נתניהו בלי תאריך שייקבע מראש.

באשר לחלוקת התיקים בין השרים הבכירים, הוחלט כי שר המשפטים יהיה מועמד חיצוני, מוסכם על שני הצדדים, אדם שאינו חלק מהמערכת הפוליטית הנוכחית.

כמו כן, הממשלה תהיה 'פריטטית' - חלוקת שרים והנהלת קואליציה בין הצדדים באופן שווה לחלוטין - זאת במטרה למנוע יתרון מהותי לימין.

ההתקדמות המשמעותית ביותר, לפי דיווח זה, היא העובדה שב'כחול לבן' כבר לא מציגים כעת את זהות השותפים כתנאי, כך שלכאורה הוסר הווטו מהמפלגות - כולן או חלקן - המרכיבות את 'בלוק הימין' (ש"ס, יהדות התורה, איחוד הימין).

בתוך כך, בשיחה שקיימו בכירים ב'כחול לבן' עם 'כיכר השבת', הם זרקו כאמור את הכדור למפלגת הליכוד שלדבריהם "רוצה רק למרוח את הזמן ולהציל את ראש הממשלה ממשפט כאזרח".

ב'כחול לבן', כמו בליכוד, לא מבזבזים זמן, והחלו בחתימות חברי כנסת על מנת להשיג 61 חתימות ממליצים על מועמדן לראשות הממשלה. במפלגה הודו היום כי הם פועלים בין היתר להחתים גם חברים מ'הרשימה הערבית המשותפת'.

לצד זאת, אומרים שם: "ללא חתימותיהם של חברי 'ישראל ביתנו' לא נצליח להשיג 61 חתימות. אנחנו בונים על ליברמן, אבל לא רק אנחנו; כל המערכת תלויה על ליברמן".

בכירים במפלגה מוסיפים ואומרים ל'כיכר השבת', באשר לדיווחים על התקדמות במו"מ, כי בליכוד עדיין לא מוכנים לשמוע על אפשרות שנתניהו יכהן שני ברוטציה על ראשות הממשלה. "אם תהיה הסכמה של צוותי המו"מ של הליכוד שבני גנץ יתחיל, אז - ורק אז - תהיה פריצת דרך. בינתיים, כל הדיבורים על התקדמות, הם ספינים".

בתוך כך, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ימשיך היום במאמציו להקמת ממשלה ולמנוע בחירות נוספות, ולשם כך יקיים בלשכתו בכנסת פגישות עם ח"כ יאיר לפיד מראשי כחול לבן, עם יו"ר האיחוד הלאומי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ועם יו"ר הימין החדש ח"כ איילת שקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר