הלווית האברך שנדרס

היתום בן ה-7 הספיד: "אבא, מי ידליק איתי את החנוכיה???"

בהלוויה כואבת הובא למנוחות האברך הרב דוד לוי, שנדרס למוות על ידי אוטובוס במרוקו. הקהל הרב השמיע זעקות שבר, וכמה התעלפו, בעת הספדו של הבן מאיר בן השבע • תיעוד - קורע לב (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
ההספד המרטיט (צילום: מוטי זילברברג)

קהל רב ליווה אחר הצהרים (שני) למנוחות את הרב דוד לו ז"לי, חבר קהילתו של הרב יאשיהו פינטו, שנדרס בערב השבת האחרונה בקזבלנקה שבמרוקו.

"זו היתה הלוויה מחרידה, עם בכיות נוראיות", מתאר ל'כיכר השבת' אחד הנוכחים. "סמוך אלי לבד היו שלוש התעלפויות של מלווים, בעיקר במהלך הספדו של אחד מהיתומים הטריים".

בדברי הפרידה המרטיטים שהשמיע מאיר, ילדו בן השבע של האברך, מול גופת אביו, הוא שאל בכאב עמוק: "אבא, עוד מעט חנוכה; מי ידליק איתי את החנוכייה?".

"אני כבר מחכה למשיח, כדי שתהיה תחיית המתים ותחזור אלי", המשיך מאיר הקטן.

"אבא, אני מבטיח" - הוא הוסיף - "שנמשיך בדרך שלך, ושאני יעשה כל מה שביקשת. אבא, אני מתגעגע אליך... אבא, תשמור לנו מלמעלה על אימא, שיהיה לה כוח".

בבכי גדול נשא גיסו של הרב לוי ז"ל, רבי דוד רווח, דברי הספד. כך גם הרב מנחם פינטו, אחיו של מנהיג הקהילה הרב יאשיהו ונציגו בהלוויה.

בהמשך ספד גם הגר"ח פינטו, רבה של אשדוד ואביו של הרב יאשיהו. בדבריו הודה למלכות מרוקו ולנשיא הקהילה היהודית על "העמידה האיתנה לימין הקהילה ועל הטיפול המסור בכל ענייניו של המנוח ז"ל".

בתום מסע ההספדים, נטמנה גופתו של האברך הרב דוד לוי בן ה-41 בבית העלמין באשדוד, עיר מגוריו, כשהוא מותיר אחריו את אשתו וארבעת ילדיו, וכשקהל המלווים מתקשה להכיל את גודל הטרגדיה.

צפו בתיעוד

המנוח, הרב דוד לוי ז"ל (באדיבות המשפחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר