גל הביקורות

זעם בעולם הישיבות: "הביקורות מכשילות"

אחרי חשיפת 'כיכר השבת' על כישלון הביקורת של משרד החינוך בבית מתתיהו, מאשרים באיגוד מנהלי הישיבות את הנושא - ומדווחים על טיפולם במקרים נוספים דומים (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
בחורי ישיבה, אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הבוקר (שני) נחשף לראשונה ב'כיכר השבת' כי הביקורת שנערכה בישיבת 'בית מתתיהו' נכשלה, לאחר שהפקחים הגיעו בשעה מוקדמת ועזבו לטענת הנהלת הישיבה תוך חצי שעה.

באיגוד מנהלי הישיבות אישרו בשיחה עם 'כיכר השבת' את הטענות ואמרו כי הנושא בטיפול של האיגוד.

מאז הביקורת ב'בית מתתיהו', עברו פקחי משרד החינוך בעשרות ישיבות וכוללים באזור המרכז, ובירושלים, בין היתר בישיבת 'היכל יצחק', הם ביקרו בכוללים רבים בעיר פתח תקוה, בישיבת 'שערי תבונה' באלעד, בכולל של ישיבת פוניבז' של הגר"ש מרקוביץ, כולל 'נחלת משה', ישיבת 'שער התלמוד' בבני ברק. ועוד ועוד.

מערכת 'כיכר השבת' קיבלה תלונות רבות ממנהלי כוללים וישיבות, כי יש שינוי דרמטי לרעה באופי הביקורות, לטענתם מאז הקיץ האחרון הביקורות הפכו לסיוט של ממש, הפקחים מגיעים עם צוות בלשים תצפיתנים שעוקבים אחר הנכנסים למתחם המוסד.

התחושה של המנהלים משעת ההגעה וצורת הפעילות היא, כי נראה שהמטרה היא להכשיל את הישיבות והכוללים ולא באמת לערוך בדיקה, לטענתם עד לפני כחצי שנה לא היו את הבעיות הללו.

בישיבת 'בית מתתיהו' טוענים כי הפקחים היו קצרי רוח והטילו האשמות שווא בבחורי הישיבה כי הם "דוחפים" אותם, למרות שבחורים עמדו בתור לביקורת הם החליטו לעזוב ולהודיע כי הישיבה נכשלה.

מנהל באחד הכוללים מספר ל'כיכר השבת': "הפקחים הגיעו וחסמו את הכניסה והיציאה לכולל, כל אברך שנכנס קיבל מבט של "חשוד", השפלה שלא הייתה מעולם בעולם הישיבות"

באיגוד מנהלי הישיבות מאשרים ל'כיכר השבת' כי הם מקבלים את הטענות נגד הביקורות שהיו היום ופועלים מול אגף הישיבות במשרד החינוך בנושא "מודעים ומטפלים" אמרו באיגוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר