צפו בנאום

ח"כ עומר ינקלביץ' במליאה: "ליבי באמת שותת דם"

חברת הכנסת עומר ינקלביץ' נאמה בכנסת והתייחסה למוות טרגי אליו נקלעים בני נוער, בצל סגירת הוסטלים: "אין מי שיתחזק את ההחלמה שלהם, עד כמה אבסורדי". צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: Hadas Parush/Flash90)

חברת הכנסת עומר ינקלביץ' נאמה במליאת הכנסת והתייחסה למוות טרגי אליו נקלעים בני נוער, בצל סגירת הוסטלים: "אין מי שיתחזק את ההחלמה שלהם, עד כמה אבסורדי הדבר הזה".

ינקלביץ' פתחה את נאומה: "אני עומדת פה וליבי באמת שותת דם. חברתי יושבת עכשיו שבעה על בנה בן ה-18 ששם קץ לחייו. אתם ידעתם שבחודש יולי האחרון סגר משרד הרווחה חמישה הוסטלים של חסות הנוער? מדובר במעונות פתוחים, מסגרת טיפולית בקהילה, וחשוב לי לומר את שמם: בית אריאל, אורנים, בית הצברית בירושלים, בית סנונית בכפר רופין ומעונית עפולה.

"משרד הרווחה מבטיח כל הזמן רפורמה חדשה, אבל הוא לא מגדיר לוחות זמנים ותקציבים לביצוע, ובמקביל הוא פשוט ממשיך לסגור את המעונות, לסגור מסגרות, לצמצם אפשרויות טיפול לנוער בסיכון, להפקיר את בני הנוער ולהתנער מאחריות המדינה לביטחונם ושלומם".

רבותיי", הוסיפה הח"כית מ'כחול לבן': "אלה הילדים שלנו, שלנו. סגירת ההוסטלים מובילה עשרות נערות ונערים אל הבלתי-נודע, מותירה אותם חסרי מסגרות מתאימות, מגלגלת אותם לרחוב, ומשם הדרך אל מאחורי סורג ובריח קצרה מאוד. במקרים אחרים הם פשוט כותרת בעיתון. אנחנו קוראים בבוקר על עוד נער ששם קץ לחייו, עד שזה נוגע בנו – נוגע בנו ברמה האישית, ואז אנחנו מתפרקים".

לדבריה: "בשנים האחרונות חל זינוק של עשרות אחוזים בניסיונות התאבדות בקרב ילדים ובני נוער. על פי הערכות בישראל מתאבדים כ-500 בשנה. בקרב בני נוער בישראל מדובר באחת משתי סיבות המוות השכיחות ביותר, ורבותיי, כשמדברים על חברות פריפריאליות – על דרוזים, בדואים, ערבים, חרדים – שם בכלל הדקויות והניואנסים הם מורכבים מאוד, ובני הנוער נמצאים בסיטואציות לא פשוטות. וכשאנחנו כבר מדברים על ילדים שנפגעו קשה, חלקם מינית ופיזית, וכבר זכו וטופלו וכבר נמצאים בתהליך שיקום, אין להם לאן ללכת, אין מי שיתחזק את ההחלמה שלהם. עד כמה אבסורדי הדבר הזה".

את נאומה סיימה בקריאה: "אני קוראת לשר הרווחה - אני מסיימת, אדוני – אני קוראת לשר הרווחה ולמשרדו, בבקשה, בבקשה לבחון באופן מיידי את כלל הפערים הקשורים לנפגעי עבירה ולמצוא פתרונות למסגרות ההמשך ולמצוא אנשי מקצוע ייעודיים מהמגזרים השונים ולפתח תוכניות ייחודיות מותאמות למגזרים השונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר