"ב-08:55"

תיעוד: גל הביקורות בעולם הישיבות נמשך בעשרות ישיבות

גם הבוקר נמשך גל הביקורות של פקחי משרד החינוך על ישיבות וכוללים רבים. לחלקם הגיעו הפקחים אף לפני שעת ההתחלה. מנהלי הישיבות טוענים להכשלה מכוונת (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הפקחים בישיבת 'יסודות התורה' (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

גם הבוקר (שלישי), הגיעו הפקחים מטעם אגף הישיבות במשרד החינוך לעשרות ישיבות וכוללים, בחלק מהמקרים הם התייצבו כבר בשעה 08:55 כדי להתחיל בביקורת כבר בשעה 09:00 בדיוק, זמן התחלת סדר הלימוד הראשון. לידי 'כיכר השבת' הגיע תיעוד של הביקורת בישיבת 'יסודות התורה' הספרדית בתל אביב, שם למרות הגעת הפקחים בשעה 09:00 בדיוק, עברו בהצלחה את הביקורת.

בנוסף, בין היתר ביקרו הפקחים בישיבות וכוללים במודיעין עילית, בית שמש, טבריה, בני ברק, פתח תקוה, ביתר, אלעד חולון.

בין היתר, הפקחים היו בכולל הגדול של 'עטרת שלמה' במודיעין עילית ועוד.

הפקחים ביקרו הבוקר בין היתר בכולל של הגר"ש בעדני ברחוב רבי עקיבא בבני ברק. במקום התחוללה דרמה, לאחר שהפקחים רשמו ארבעה אברכים שנוכחו במקום כ'נפקדים' בעקבות שהגיעו לאחר תחילת הביקורת. לפי אחוזי הנוכחות החייבים בחוק, יצא למעשה כי אם היה עוד אברך אחד בזמן הגעת הפקחים הכולל היה מקבל אישור. לאחר עימות ממושך עם נציג ההנהלה, הרב יהודה יזדי, הם עזבו את הכולל ולא ברור אם הכולל נפסל.

על גל הביקורות בעולם התורה דווח לראשונה כאן ב'כיכר השבת' כבר בשבוע שעבר. אתמול דווח כי הפקחים פשטו על עשרות כוללים וישיבות חלקן כשלו בבדיקה, כפי שדווח אמש ישנה ביקורת מצד מנהלי הישיבות כי הביקורות מכשילות וכי זמני ההגעה של הפקחים נועדו להביא לכישלון.

מדובר בגל גדול של ביקורות שנערך בו זמנית בעשרות ישיבות על ידי צוות גדול של פקחים שמגיעים לכל ישיבה. באיגוד מנהלי הישיבות מציינים, כי הגיעו תלונות על התנהלות לא תקינה מצד הפקחים וכי הם בודקים זאת מול אגף הישיבות במשרד החינוך.

'כיכר השבת' פנה אמש לעמוס צייאדה מנהל אגף הישיבות במשרד החינוך, כדי לקבל תגובה לטענות, אך עד כה לא התקבלה מצידו כל תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר