איווט הפתיע - ולא שלל

ח"כים בישראל ביתנו: לחבור לממשלה עם מפלגות חרדיות

הבחירות יימנעו? ליברמן נפגש עם שניים מנאמניו, ושמע מהם כי יש להעניש את כחול לבן המסרבת לפשרות של הליכוד, על ידי חבירה לממשלת ימין-חרדים צרה; הערב ייפגשו נתניהו וגנץ למו"מ (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פורר עם ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

התפתחות משמעותית בניסיון להקים ממשלה ולמנוע בחירות: חברי כנסת ממפלגת ישראל ביתנו נפגשו היום (שלישי) עם היו"ר אביגדור ליברמן וביקשו ממנו כי יסכים להיכנס לממשלת ימין צרה, הכוללת את המפלגות החרדיות.

כתבת 'חדשות 12' דפנה ליאל דיווחה, כי מדובר בח"כים עודד פורר וחמד עמאר, נאמניו של איווט, שניסו להניא אותו מסירובו העיקש לחבור לממשלה שכזו, ולמנוע כך את הבחירות הצפויות לצאת לדרך בעוד תשעה ימים עם פיזורה של הכנסת ה-22.

חברי הכנסת הללו אמרו בשיחתם עם ליברמן, לפי פרסום זה, כי יש לגבות מחיר מאלו המסרבים לממשלת אחדות ובשל כך הגיע הזמן להבהיר ל'כחול לבן' וללפיד כי האלטרנטיבה היא ממשלת ימין צרה.

עמדתו של ליברמן, היום (צילום: מתוך 'ערוץ כנסת')

לאחר מכן, בראיון ל'ערוץ כנסת', הגיב ליברמן בקולו להצעה זו, ואמר: "קשה לשקול מה הכי גרוע, בחירות מוקדמות או ממשלה צרה. מבין את חברי הכנסת שמתקוממים נגד התהנהלות של כחול לבן".

ב'כחול לבן' כזכור עדיין מבהירים כי האופציה היחידה לישיבה בממשלת אחדות עם הליכוד, היא רק במידה ויו"ר המפלגה בני גנץ יכהן ראשון ברוטציה, ולא נתניהו.

בתוך כך, הערב בשעה 17:30 ייפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, בקריה בתל אביב, אך טרם ידוע אם זהו מצג שווא, כפי שהיו רוב הפגישות הקודמות.

כמו כן, אתמול נפגשה יו"ר 'הימין החדש' ח"כ איילת שקד עם בכירים בכחול לבן והציגה בפניהם התחייבות בשם מפלגתה ובשם ש"ס ויהדות התורה, לפיה אם הליכוד לא תקיים את הרוטציה וינסו ללכת לבחירות, לאחר הקמתה של ממשלת אחדות, הן יישארו בקואליציה תחת גנץ כראש ממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר