הדרמה בוועדה

ח"כ אורלי לוי אבקסיס: הסברנו לפקידי האוצר מי בעל הבית

לאחר הדרמה בוועדת הכספים כשהיו"ר משה גפני נעל בהפתעה את הישיבה, הסבירה ח"כ אורלי לוי כי מדובר בשיתוף פעולה שהסביר לפקיד האוצר מי בעל הבית. צפו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

הדרמה שהתרחשה הבוקר (שלישי) בוועדת הכספים של הכנסת מעוררת סערה במשרד האוצר ובמשרדי ממשלה רבים, שהיו אמורים להתבשר על העברת תקציבים של מיליארדים, אלא שיו"ר הוועדה ח"כ משה גפני סגר את דיוני הוועדה בשל אולטימטום של חברי הכנסת.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס, ממפלגת העבודה-גשר, נאמה אחר-הצהריים במליאת הכנסת והסבירה את המהלך החריג שנוצר בשל שיתוף פעולה בין כל סיעות הבית, חרדים וחילונים.

"יצרנו מול משרד האוצר מערכת שמשנה את מאזן הכוחות שהייתה עד עכשיו", סיפרה ח"כ אורלי לוי, "הפקידים חושבים שהם המנהלים של המדינה ברצונם יגידו לנו 'תצביעו' וברצונם יגידו לנו 'אל תצביעו' אנחנו מעבירים העברות תקציביות בסך מיליארדי שקלים".

אורלי לוי הוסיפה: "הסברנו להם מי בעל הבית. שיתוף פעולה בין כל סיעות הבית בלם את ההעברות התקציביות. זה קל לפתור את זה העלות היא לא מטורפת. תוך חצי שעה סגן הממונה על התקציבים הגיע ואמר 'אין פתרון' אנחנו אמרנו 'זה כואב לנו אבל אין העברות' סגרנו את הועדה למורת רוחו של יו"ר הועדה, מחר נשמח לשמוע מה החליטו באוצר לעשות".

כפי שסוקר בהרחבה ב'כיכר השבת', בצעד חריג, נעל היום ח"כ גפני את ישיבת ועדת הכספים של הכנסת, שבראשותו, בשל משבר הולך ומעמיק בין עמדת הח"כים לזו של משרד האוצר.

על סגירתה הפתאומית של ישיבת הוועדה החליט גפני בעקבות מאבקם של חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה בקיצוצים תקציביים בסבסוד מעונות יום, הוסטלים והוצאות עבור ילדים אלרגיים.

הקיצוצים, עליהם החליט משרד האוצר, קומם ח"כים מכל סיעות הבית, מהקואליציה ומהאופוזיציה, ואלו החליטו בתגובה 'לתקוע' העברות שביקש האוצר בסך של מיליארדי שקלים.

גפני, שנראה היה כאובד עצות, אמר "זו פעם ראשונה שאני נתקל בדבר כזה. אתם לא תוציאו אותי הרשע בסיפור הזה...", ונעל את הישיבה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מחר בשעה 9:30 תתכנס ועדת הכספים בניסיון לפתור את המשבר שנוצר, כאשר חברי כנסת חרדים ושאינם מבטיחים להיאבק במשותף נגד האוצר, עד להחזר כל הכספים המיועדים לילדי רווחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר