ביקורת חריגה

הנשיא נגד נתניהו וגנץ: "אתם פשוט רוצים להשתגע"

נשיא המדינה ראובן ריבלין, שניסה לקדם מתווה פשרה בין 'כחול לבן' ל'הליכוד', במתקפה חריגה נגד בנימין נתניהו ובני גנץ: "השתגעו! אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא, רה"מ ויו"ר 'כחול לבן' (צילום: חיים צח, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין, שניסה לקדם מתווה פשרה בין 'כחול לבן' ל'הליכוד' בניסיון להקים ממשלת אחדות, במתקפה חריגה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ: "השתגעו! אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם". את הדברים אמר בטקס האזכרה לרה"מ דוד בן גוריון.

"לא אפריז אם אומר שזוהי עת צרה למדינת ישראל ולמשטר בישראל", פתח נשיא המדינה: "זו אינה עת צרה לצד פוליטי כזה או אחר. זוהי עת צרה לכולנו, אזרחי המדינה ושליחי הציבור בה. בשנה האחרונה נתקלנו פעם אחר פעם, בלקונות פוליטיות וחוקתיות, ובאנו במבוכה.

"שבוע אחר שבוע, כותרות העיתונים מכריזות כי נקלענו הפעם למצב חסר תקדים לתרחיש שלא ניבא המחוקק. הלקונות הללו מעידות יותר מכל, על מצב הקיצון, שאליו נקלענו. שתיקתו של החוק מול המצבים 'חסרי התקדים', הם שיקוף של המרחק, אליו נסחפה המערכת הפוליטית שלנו, ממסלול הזרימה השגרתי שלה, אל השוליים, הלא ברורים, הלא מוסדרים, הלא נהירים. אינני משווה את מצב הקיצון המשפטי והפוליטי אליו נקלעה מדינת ישראל לימי הקמתה".

בדבריו הקשים, ביקר ריבלין את רה"מ ויו"ר 'כחול לבן': "אני פונה אליכם מנהיגי ישראל- אתם המנהלים משא ומתן ארוך, מתיש, וחסר תוחלת כבר חודשים - הרף לכם! חיים חפר, מגדולי יוצרינו, כתב בשיר השכונה האהוב על הנוער: לא רוצים לישון, רוצים להשתגע! ובכן יקיריי, לא ישנתם כבר חודשים, ונדמה לי שאתם פשוט רוצים להשתגע. אם כך תרצו- השתגעו! אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם בישראל? יש עוד זמן ואפשר לתקן- הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן".

ריבלין סיים דבריו ואמר: "זה הזמן לחזור ולהזכיר, עלינו לזכור כי לא העט קדוש, ולא התותח קדוש, שניהם אך ורק כלים במשימה האמתית שעלינו להוביל, הבטחת שלומה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר