מאחורי הקלעים של הוועדה

שיתוף הפעולה בין טיבי לגפני - הקפיץ את היועצת החרדית

שיתוף הפעולה בין הנציגים החרדים - מ'יהדות התורה' וש"ס ל'רשימה המשותפת', הגיע לשיא חדש בוועדת הכספים, בדאגה לרשויות הדרוזיות - שהקפיץ את היועצת החרדית רבקה פאלוך. צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: שיתוף הפעולה בין הנציגים החרדים, מיהדות התורה וש"ס ל'רשימה המשותפת' הערבית, הגיע היום (רביעי) לשיא חדש בוועדת הכספים.

משבר תקציבי חמור ברשויות הדרוזיות, הוביל ליוזמה לשביתת ענק ברשויות הדרוזיות, ביום ראשון הקרוב. כעת, 'כיכר השבת' חושף, כי שיתוף פעולה חרדי-ערבי ובפעילות חברי הכנסת מהרשימה המשותפת עשויה להימנע השביתה שתוכננה.

(צילום: כיכר השבת)

במהלך הישיבה, ביקש ח"כ גפני להעלות להצבעה העברה של 65 מיליון שקלים למשרד ראש הממשלה, אלא שח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הודיע כי מגיש רביזיה ויעכב את העברת התקציב עד להסדרת מעמדם של הדרוזים בצפון.

לטיבי הצטרפו חברי הכנסת מכחול לבן, יהדות התורה וש"ס, שעודדו את בלימת העברת התקציב עד להסדרת מעמדם של הדרוזים. למרבה הפלא, דווקא נציג 'ישראל ביתנו' עודד פורר נעדר מהדיון. יצוין כי ב'ישראל ביתנו' ישנו נציג דרוזי – ח"כ חמד עמאר.

בשלב מסוים הוזעקה לישיבה רבקה פאלוך, המשמשת כיועצת ראש הממשלה בנימין נתניהו למגזר החרדי. פאלוך קיימה פגישה קצרה עם ח"כ טיבי בניסיון לפתור את המשבר ולהעביר את התקציב למשרד רה"מ.

(צילום: כיכר השבת)

ל'כיכר השבת' נודע כי ככל הנראה בימים הקרובים תערך פגישה בלשכת רה"מ עם ראשי הרשויות מהמגזר הדרוזי בניסיון למנוע את המשבר מול העדה הדרוזית. לדברי ח"כ אחמד טיבי, "במידה ותתקיים פגישה, הרי שיפעל לשחרר את העברת הכספים".

במהלך הישיבה הטיח גפני בח"כ שלמה קרעי מהליכוד: "אתם מפלגת שלטון?", זאת לאחר שנציגי הליכוד לא הצליחו להשליט סדר בהצבעות הנוגעות למשרד ראש הממשלה. יצוין כי ח"כ קרעי לא חבר ועדה רשמי, ולישיבה הוזעק ח"כ דוד ביטן המשמש כחבר ועדת הכספים.

(צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר