פרסום ראשון

הבחירות לא בז' באדר; אלו התאריכים המסתמנים

מכיוון ומערכת הבחירות לא יכולה להיות בערב חג הפורים, ולאור התנגדות המשפחות השכולות לתאריך ז' באדר והתנגדות חסידית לכ"א באדר, אלו התאריכים שנותרו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Aharon Krohn/Flash90)

דריכות חרדית בשעות האחרונות באשר לתאריך בו יתקיימו הבחירות הארציות, כאשר חלק מהתאריכים המיועדים נחשבים לבעייתיים עבור המגזר החרדי והדתי.

תאריך הבחירות הרשמי, אמור היה להיות ביום שלישי י"ד באדר חג פורים, התאריך המתבקש על פי החוק. אך כמובן, פורים הוא יום בעייתי לערוך בו את הבחירות עבור כל המגזרים בישראל.

יום נוסף בו נשקל כי ייערכו בו הבחירות, הוא יום שלישי ז' באדר.

אלא שכעבור זמן קצר התעוררה סערה בשל התנגדות משפחות שכולות לקיים ביום זה את הבחירות. מדובר ביום בו מציינים את יום קבורתם של חללים שלא נודע מקום קבורתם.

ל'כיכר השבת' נודע כי התאריך ז' באדר ירד באופן סופי מהפרק.

התאריכים המדוברים כעת, הם כ"א באדר, ל' בשבט, או כ"ח באדר.

כ"א באדר, יום בו חל היארצייט של הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק. חרדים רבים שוהים בחו"ל בשל נסיעתם לציונו, ובשל כך נשמעה התנגדות חרדית לקיום הבחירות ביום זה.

התאריך המועדף על החרדים הוא כ"ח באדר, רגע לפני יציאת תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים לחופשת בין הזמנים.

יצוין, כי בשל להאריך את הבחירות למעבר ל-90 יום מרגע ההכרזה, תצטרך הכנסת להתכנס קודם פיזורה ולהעביר את ההחלטה על בחירות תוך 100 יום, באישור של רוב חברי הכנסת.

בשעה האחרונה נערכה פגישה בין שר התיירות יריב לוין לח"כ אבי ניסנקורן מ"כחול לבן". בפגישה הועלתה האפשרות לקיים את הבחירות ביום שני ולא ככתוב בחוק - יום שלישי, ובכך לפתור את הבעיות והרגישויות לכמה מגזרים. תאריכים שהועלו כאופצייה לפשרה: יום שני ו' אדר, ויום שני כ' אדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר