מדינה במשבר

יומיים אחרונים: במערכת הפוליטית לא מאמינים באחדות

לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וליו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, נותרו יומיים אחרונים לניסיונות להקים ממשלה ברגע האחרון • מחר בחצות: הכנסת תפוזר וישראל הולכת לבחירות שלישיות (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעוד יומיים, בחצות לילה, הכנסת ה-22 תפוזר ומדינת ישראל תצא לבחירות שלישיות בתוך פחות משנה אחת בלבד, תרחיש שלא התרחש עד כה - מאז קום המדינה. כפי שסוכם בין ראשי הסיעות, המליאה תצביע כי הבחירות יתקיימו ביום שני, ו' אדר תש"פ.

במערכת הפוליטית מעריכים כי אבדו הסיכויים לממשלת אחדות או להקמת ממשלה בכלל. שכן נתניהו וגנץ הקחישו אמש את העמדות ובמקביל אביגדור ליברמן הכריז כי ממשלה צרה היא 'צרה' למדינת ישראל.

בינתיים, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ממשיך במאמציו לנסות ותווך בין נתניהו לגנץ. בימים האחרונים נפגש דרעי עם נתניהו, גנץ, אשכנזי, פרץ ונשיא המדינה. אך עד כה טרם הצליח להשיג פרצת דרך שתוביל להקמת ממשלת אחדות.

הבוקר (שלישי) ב'ישראל היום' בחרו להפנות את האשם לאביגדור ליברמן. פרשן העיתון, מתי טוכפלד, כתב: "כולם אשמים בפארסה הפוליטית שאליה נקלעה ישראל: גם בנימין נתניהו וגם בני גנץ. אבל אדם אחד משגע את המדינה כולה - ונראה שהוא נהנה מזה: אביגדור ליברמן הוא נער הפוסטר של ממשלת המעבר הנצחית.נתראה בקלפיות במרץ - וכנראה שגם בספטמבר".

כזכור, אמש תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "עברו 84 יום מאז הבחירות, בכל הזמן הזה בני גנץ ויאיר לפיד סירבו לכל הצעה שהצענו, הצעות נדיבות ומרחיקות לכת. הם סירבו לכל הצעה להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. עכשיו, כשנותרו רק יומיים, 48 שעות עד שפג הזמן, הם מעמידים תנאים לעצם קיום השיחות".

לדבריו: "זה ברור לצערי שהם לא רוצים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, ממשלה שיש לה הזדמנות היסטורית להשיג הסכם הגנה עם ארה"ב ולהחיל את הריבונות הישראלית על חלקים נרחבים מיהודה ושומרון - זה מה שהם מסרבים לו וזה מה שהם מנסים להסתיר מעיני הציבור".

ב'כחול לבן' תקפו בחזרה: "הדבר היחיד ששקוף הוא הרצון של נתניהו להוביל את ישראל לבחירות נוספות רק בשביל חסינות. נתניהו, שחרר את ישראל",

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר