כיממה למערכת שלישית

ליברמן: "הבחירות - בגלל נתניהו והגוש החרדי-משיחי שלו"

מעט יותר מ-24 שעות לפני יציאה למערכת בחירות נוספת, ונראה כי יו"ר ישראל ביתנו המסומן בדעת הקהל כאחד האשמים בהן, מנסה להתנער מכך - ולהפנות את האש לשאר השחקנים בזירה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

זמן קצר לפני שהכנסת מתפזרת ככל הנראה, בפעם השלישית בתוך שנה, יוצא יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן בשורת האשמות נגד הליכוד וכחול לבן, שלטענתו הם האשמים בך ולא הוא.

"אם ב-24 השעות הקרובות לא תקום ממשלה", פתח איווט, "זה אך ורק בגלל שמנהיגי שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, לא היו מוכנים לוותר על האגו ולא יכלו להגיע להסכמה מי יכהן ראשון כראש ממשלה ומתי תהיה הרוטציה. כל השאר זה סיפורים ותירוצים".

לדבריו, "לשתי המפלגות ביחד יש 65 מנדטים. הם לא צריכים שום מפלגה נוספת על מנת להקים ממשלה. חוסר הנכונות של נתניהו להיפרד מהגוש החרדי-משיחי והנכונות של שלוש הרמטכ"לים להקים ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת, שהתייצבה בעימות האחרון בעזה לצד ארגון הטרור, הג'יהאד האיסלאמי, והאשימה את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה, לא היו מקובלות על ישראל ביתנו בעליל".

"בימים האחרונים הופעל עלינו מסע לחצים ופיתויים כפי שאני לא זוכר מאז שהתחלתי את דרכי בפוליטיקה הישראלית. אני גאה בחבריי למפלגה. אנחנו המפלגה היחידה בארץ שמסוגלת לקבל החלטות אך ורק לטובת מדינת ישראל, ובניגוד מוחלט לאינטרסים הפוליטיים והאלקטוראליים שלה".

באשר לאפשרות לחבירה לממשלת ימין צרה עם החרדים, כתב ליברמן: "הוצע לנו כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת. כל זה רק שנסכים להכנס לממשלה צרה, בניגוד להבטחתינו לבוחר".

"מיותר לציין, כי דחינו את כל ההצעות האלו על הסף. גם בשל שיקולים עקרוניים אבל לא פחות בשל שיקולים מעשיים. ממשלה צרה תהיה צרה גדולה למדינת ישראל. ממשלה כזאת לא תתפקד, אלא תדמם".

לסיום, חזר ליברמן על עמדתו, כי גם בזמן שנותר לא ייכנס לממשלת ימין צרה: "מפלגת ישראל ביתנו הייתה עקבית וברורה בנושא מתחילת מערכת הבחירות ועד עתה. אמרנו שלא נצטרף לשום ממשלה צרה, כי ממשלה כזו לא תוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים העומדים על הפרק. החלטות דרמטיות מחייבות הסכמה לאומית רחבה, קודם כל בכנסת, ואם באמת דואגים לאינטרס הלאומי ולא הפרטי אין מנוס אלא להקים ממשלה לאומית רחבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר