ליד הקפה

מתכון לעוגיות אוזני פיל בגרסה חורפית: מתובלות ופריכות כהוגן

למה כדאי להכין בצק עלים בבית? מכיוון שאפשר להוסיף לו תבלינים ולגרום לעוגיות הקלאסיות הללו להשתדרג פלאים. יש בו את כל טעמי התבלינים החמים האלה של קינמון, הל וציפורן ואז כשאתם מעצבים את העוגיות, הן נטבלות בסוכר, כך שבתנור, כשהן תופחות ומתגלות כל השכבות שלהן, הן גם נעשות מקורמלות וטעמן - פשוט חלומי (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
עוגיות אוזני פיל בגרסה חורפית: מתובלות ופריכות כהוגן (צילום: שאטרסטוק)
זמן הכנה120 דק'
רמת קושיקשה
חלבי

רכיבים

  • ½2 כוסות (302 גרם) קמח לבן, מנופה
  • 1 כף קינמון טחון
  • 1 כפית הל טחון
  • 3/4 כפית ציפורן טחון
  • 1/4 כפית אגוז מוסקט טחון
  • 1/2 כפית מלח
  • 226 גרם חמאה קרה לא מלוחה, חתוכה לקוביות
  • 1/3 כוס (75 גרם) מי קרח, בתוספת יותר לפי הצורך
  • סוכר מגורען, לפי הצורך

אופן ההכנה:

1. בקערה בינונית מערבבים יחד את הקמח, הקינמון, ההל, הציפורן, אגוז המוסקט והמלח יחד. מוסיפים את החמאה - זורקים את הקוביות לקמח עד שכל קוביה בודדת מצופה היטב.

"חותכים" את החמאה על ידי לחיצה על הנתחים בעזרת האצבעות ויוצרים מהקוביות נתחים גדולים. ממשיכים לעבד את החמאה שבתוך הקמח.

2. יוצרים באר במרכז הקערה ומוסיפים את המים. מערבבים עד שהבצק קשה ולא גמיש ומוסיפים עוד מים - 1-2 כפות בכל פעם, במידת הצורך. יוצרים מהבצק עיגול אחיד בעובי 2.5 ס"מ ועוטפים אותו בחוזקה בניילון נצמד; מקררים לפחות 30 דקות.

3. על משטח מקומח קלות, מרדדים את הבצק לעובי של כ-1.7 ס"מ. (הגודל והצורה המדויקים של הבצק לא משנים כאן - רק העובי.) מנקים את כל הקמח העודף בעזרת מברשת יבשה ואז מקפלים את הבצק לשניים. מקפלים שוב את הבצק לשניים (כעת הבצק מקופל ברבעים ולו מעין צורה מרובעת). עוטפים את הבצק בחוזקה בניילון נצמד ומצננים למשך 15 עד 30 דקות, עד להתייצבותו.

4. חוזרים על שלב 3 בסך הכל שלוש פעמים נוספות: מרדדים את הבצק, מקפלים אותו ומצננים לפני שממשיכים בסיבוב הבא. מצננים את הבצק אחרי כל סט קיפול.

5. לאחר השלמת הקיפול הסופי, דוחפים את שולי הבצק שמתחת כדי ליצור צורה מעוגלת, לפני שעוטפים אותו שוב ומצננים לפחות 30 דקות (ורצוי לילה) לפני השימוש.

6. מחממים את התנור מראש ל-220 מעלות צלזיוס. מרפדים שתי תבניות בנייר אפייה.

7. עובדים עם מחצית מכמות הבצק, מרדדים אותו על משטח מקומח קלות למלבן שקצת קטן יותר מ-22 ס"מ על 33 ס"מ ובעובי של כ-0.5 ס"מ. (שומרים את שאר הבצק צונן עד שיהיה מוכן לשימוש.)

8. מפזרים על משטח העבודה כ-3 כפות (37 גרם) סוכר מגורען ומניחים את הבצק על גביו. מפזרים את פני הבצק באופן אחיד עם עוד 3 כפות (37 גרם) של סוכר מגורען. ממשיכים לרדד את הבצק למלבן שקצת גדול יותר מ-22 ס"מ על 33 ס"מ. חותכים את הקצוות בעזרת סכין כדי שיהיו ישרים ואחידים.

9. מקפלים את שני הצדדים הארוכים של המלבן כך שיפגשו בדיוק במרכז הבצק. מקפלים את הבצק לשניים לאורך התפר המרכזי ויוצרים בול עץ. משתמשים בסכין חדה כדי לפרוס את הבצק לחתיכות בעובי של 2.5 ס"מ.

10. טובלים את שני הצדדים של כל עוגיה בסוכר ואז מעבירים לתבניות האפייה ומשאירים כסנטימטר וחצי מרווח בין כל אחת.

11. מעבירים את התבניות לתנור ואופים במשך 10-12 דקות. מוציאים את התבניות מהתנור, הופכים כל עוגיה ואז אופים במשך עוד 12-15 דקות, עד ששני הצדדים מקורמלים ופריכים כהוגן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר