קרוב מתמיד

הולכים לבחירות? הונחה הצעת חוק ל"פיזור הכנסת ה-22"

יממה לפני פקיעת המנדט שהוענק לכנסת ה-22 להרכבת ממשלה, חמישה ח"כים מ'הליכוד' ו'כחול לבן' הניחו הצעת חוק לפיזור הכנסת, והליכה לבחירות - שלישיות בתוך שנה, ביום שני ו' באדר (ארץ)

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעוד יממה - מחר (רביעי) בחצות הלילה, יפקע המנדט שהוענק לכנסת להרכבת ממשלה חדשה, וישראל צפויה ללכת לבחירות בעוד כשלושה חודשים.

רגע לפני פקיעת המנדט, הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק, התפזרות הכנסת העשרים ושתיים של חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מכלוף מיקי זוהר, מאיר כהן, שלמה קרעי וצבי האוזר, מסיעות 'הליכוד' ו'כחול לבן'.

הצעת החוק קובעת כי הכנסת העשרים ושתיים תתפזר לפני גמר כהונתה, ושהבחירות לכנסת העשרים ושלוש יתקיימו ביום שני, ו' באדר התש"פ (2 במרס 2020).

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביום י"ג בכסלו התש"ף (11 בדצמבר 2019) תסתיים התקופה שנקצבה בחוק-יסוד: הממשלה לשם הרכבת ממשלה שתכהן מכוח אמון הכנסת, ותחל תקופת הבחירות לכנסת העשרים ושלוש.

"לפי סעיף 11(ב) לחוק-יסוד: הממשלה, תקופת הבחירות לכנסת נמשכת כ-90 ימים. בנסיבות החריגות שנוצרו, ולאחר שתי מערכות בחירות סמוכות שבהן לא כוננה ממשלה, מוצע לפזר את הכנסת העשרים ושתיים ולקיים בחירות חדשות לכנסת העשרים ושלוש ביום ו' באדר התש"ף (2 במרס 2020), כך שתקופת הבחירות לכנסת העשרים ושלוש תימשך 82 ימים במקום 90 ימים".

מאז הבחירות לכנסת ה-22 שנערכו בחודש אלול, ניסו מנהיגי המפלגות להקים ממשלת אחדות, אך שוב ושוב נכשלו, ואתמול היה נראה שכולם מסכימים על דבר אחד - הליכה לבחירות חדשות, שלישיות בתוך פחות משנה.

משמעות ההליכה לבחירות נוספות, בעוד 83 ימים, הינה כמעט שיתוק כלכלי של המדינה, שכן זה כשנה שמכהנת ממשלת מעבר, אשר אינה יכול להוביל תהליכים משמעותיים, ובנוסף ועדות הכנסת לא מכהנות כך שהליכי חקיקה כמו גם העברת תקציבים - תקועים.

למרות ההערכות הברורות כי ישראל בדרך לבחירות נוספות, בלשכת היועץ המשפטי של הכנסת נערכים גם לאפשרות שברגע האחרון תקום ממשלת אחדות על בסיס מתווה הנשיא, מה שיחייב שלל תיקוני חקיקה הכרחיים.

במידה וישראל אכן תלך לבחירות נוספות, צפוי גדעון סער להתמודד על ראשות הליכוד מול בנימין נתניהו, שהצהיר כי ישמח להתמודד ולנצח. סער הבהיר היום כי גם אם יפסיד בהתמודדות יישאר בליכוד ויתמוך בנתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר