דוהרים לבחירות 2020

ללא מתנגדים: הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה בטרומית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-22 בתמיכת 50 ח"כים וללא מתנגדים. ניסנקורן: "הלב נחמץ", השר יריב לוין: "כולנו היינו מעדיפים לא להגיע למצב הזה" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בכסלו תש"פ | 11.12.19
הדיון בוועדה, הבוקר (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

דוהרים לבחירות: דיון סוער נערך הבוקר (רביעי) בוועדה המסדרת של הכנסת על חוק התפזרות הכנסת ה-22 וחוק הבחירות לכנסת ה-23. לאחר הדיון הסוער, אישרה הוועדה המסדרת לקדם בהליך מזורז את הצעות החוק לפיזור הכנסת, ברוב של 19 תומכים ונמנע אחד.

עדכונים אחרונים:

12:00 - שבעת המתנגדים להצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 הם חברי הכנסת של 'ישראל ביתנו'.

11:50 - בהצעה לפיזור הכנסת תמכו 50 ללא מתנגדים, בהצעת הבחירות לכנסת ה-23 תמכו 50 ו-7 התנגדו. שתי ההצעות יועברו לוועדה המסדרת לקביעת הוועדה שתדון בה. הוועדה המסדרת תתכנס בשעה 12:00.

11:46 - ‏מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ושתיים, בה הוצע לפזר את הכנסת העשרים ושתיים ולקיים בחירות לכנסת העשרים ושלוש ביום ו' באדר התש"פ (2 במרס 2020). כמו כן אישרה המליאה בקריאה טרומית את הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 (הוראות מיוחדות).

11:40 - השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: "כולנו היינו מעדיפים לא להגיע למצב הזה, והעיסוק שעוד נעסוק בו רבות בשאלה מי אשם ולמה, לא יועיל בנקודת הזמן הזו. אני כן רוצה לנצל את הבמה כדי להודות ח"כ ניסנקורן שבלב הכאוס לפחות ידענו להעביר את החוקים האלה בהסכמה וברוח טובה, ואולי זו קרן אור קטנה באפלה מאוד גדולה".

11:30 - ח"כ אבי ניסנקורן הציג את ההצעות לפיזור הכנסת ואמר: "הלב נחמץ היום לי ואני חושב שלכל חברי הכנסת. אני חשבתי או לפחות קיוויתי שהחוקים שאני אעביר יהיו הצעות חברתיות ולא הצעות לפיזור הכנסת אבל בעת הזו זה מה שקורה. זה יום קשה לציבוריות הישראלית, כל צד חושב שהשני אשם ואני מבקש שננהג בממלכתיות ושנדע ימים טובים יותר".

11:20 - מליאת הכנסת דנה כעת בהצעת החוק לפיזור הכנסת.

11:15 - הבחירות לראשות הליכוד יתקיימו ביום חמישי, כ"ח בכסלו (26.12), נר רביעי של חנוכה, זאת "בכפוף להיתכנות לוגיסטית".

מיקי זוהר בעימות עם הח"כים (צילום: ערוץ כנסת)

בשעה 11:00 בבוקר מליאת הכנסת תדון ותצביע על הצעות החוק בקריאה מוקדמת (טרומית) ולאחר מכן הוועדה המיוחדת תכונס שוב כדי להכין את הצעות החוק להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, ולאחר אישור הוועדה, מליאת הכנסת תצביע על הצעות החוק בקריאה שניה ושלישית, הצבעה שעשויה להימשך עד שעות הלילה בשל הנאומים הצפויים של חברי כנסת מכלל המפלגות.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן: "זה לא יום שמח לכנסת. כל היושבים כאן היו שמחים שזה לא היה מתקיים. כל מי שיושב פה לבו נחמץ. הדיון על החוק לפיזור הכנסת נעשה בלית ברירה. אנו מקווים שעד חצות יקרה משהו".

(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)
(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

במהלך הישיבה התפתח ויכוח חריף בין ח"כ איציק שמולי לח"כ מאיר כהן: "אף אחד לא יעשה לי סדרת חינוך. מפלגת העבודה תומכת במימון הבחירות, הביקורת שלי כלפי כלל הכנסת שהיא עומדת לאשר מימון בחירות לפני שיש מימון לסל התרופות", אמר שמולי לכהן.

העימות בין שמולי וכהן (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך הישיבה ביקש יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו', ח"כ עודד פורר, לאפשר לו לקדם בהליך מזורז הצעת חוק, שיום חופש ביום הבחירות יקבל רק מי שהצביע בפועל, הוועדה צפויה לדון בהצעתו בשעות הקרובות.

ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד' השיב לו: "בשם סיעות הקואליציה הצעת החוק של פורר ופטור מחובת הנחה אני באופן אישי תמכתי בה אבל משהו שאין בקונצנזוס אמרנו שאנחנו לא מעלים. אתם בישראל ביתנו בחרתם להיבדל ולא להשתייך לשום גוש אז אי אפשר לכלול אתכם בהסכמות".

(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

ח"כ עמיר פרץ, יו"ר 'העבודה - גשר', פנה ל'כחול לבן' בקריאה: "הפסיקו את המגעים חסרי הערך שכולם מלחמת האשמות על האחריות לבחירות השלישיות. הציבור אמר את דברו ומטיל את האשמה על ביבי וליברמן. אין סיבה לקבל את הצעותיו של ראש הממשלה למספר החודשים שהוא מציע".

לדבריו, "ביבי הפסיד בבחירות הקודמות, אך הפעם ההכרעה תהיה יותר ברורה - לציבור נמאס לראות את ראש הממשלה נאחז בקרנות המזבח. בלפור רשום בטאבו רק על שמו של הציבור הישראלי והגיע הזמן שגם ביבי יקבל זאת".

(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)
(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)
(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר