תומך ישראל מובהק

נשיא גואטמלה קיבל אות הוקרה והערכה בשמה של המדינה

אלחנדרו ג'ימטאי, נשיא גוואטמלה: "אנו חייבים להכיר בזכותו של העם היהודי למדינה, במיוחד אחרי 3,500 שנה, במהלכה נאבקו על כך מה שהופך אותם לעם מדהים. הידידות בין גוואטמלה לישראל תימשך לנצח." (בארץ, מקודם)

כיכר השבת | מקודם |
מימין לשמאל: זאב נוימן סגן יו"ר קק"ל, אלחנדרו ג'ימטאי נשיא גואטמלה הנכנס, דני עטר יו"ר קק"ל, דני דנון שגריר ישראל באו"ם, ארנן פלדמן סגן יו"ר קק"ל, מריו בוקארו שגריר גואטמל בישראל, מתי כהן שגריר ישראל בגואטמלה ומייקל אוונס (צילום: יוסי זמיר)

אלחנדרו ג'ימטאי, נשיא גואטמלה הנכנס, הגיע אל מוזיאון ידידי ישראל לאירוע גאלה חגיגי לכבוד כניסתו לתפקיד בשיתוף עם ארגון קק"ל העולמי. ג'ימטאי מבקר בישראל זו הפעם הראשונה מאז היבחרו לנשיא, וכבר הספיק להצהיר כי בדומה לקודמו בתפקיד, ג'ימי מוראלס שהכריז על העברת השגרירות לירושלים הבירה ב-2018, הוא ימשיך לתמוך בישראל. כהוקרה על הצהרת כוונותיו להמשיך ולתמוך בישראל ולחזק את קשריה עם גואטמלה, מייקל אוונס מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל הצהיר כי יוענק לנשיא פרס ידידי ישראל.

אל האירוע הגיעו שגריר ישראל באו"ם דני דנון, יו"ר קק"ל העולמי דניאל עטר, שגריר גואטמלה בישראל מריו בוקרו, שגריר הונדורס בישראל, שגריר אל סלבדור בישראל, שגריר קוסטה ריקה בישראל אסטבן אלפונסו פנרוד, שגריר פרגוואי בישראל, מייקל אוונס מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל ועוד דיפלומטים ואנשי עסקים. האירוע אף הועבר בשידור חי לקהל התומכים של ידידי המוזיאון, המונה כ-68 מיליון עוקבים בכל רחבי העולם.

מטרת ביקורו של ג'ימטאי היא הרחבת שיתוף הפעולה בין גואטמלה לישראל בתחומי הביטחון, בריאות, חקלאות ועוד. ג'ימטאי, המשתייך למפלגת הימין בגואטמלה הינו תומך ישראל מובהק. במהלך שהותו בארץ, נפגש ג'ימטאי עם הנשיא ריבלין והצהיר כי "ישראל אינה רק ידידה אלא ברית". עוד הוסיף כי בטחונה הלאומי של ישראל משמעותי מאוד לגואטמלה, ועל כן בתור המנהיג העומד בראשה הוא ימשיך להצביע למען ישראל בפורומים בינלאומיים ולבסס את מעמדה של ישראל, גם בקרב שאר מדינות מרכז אמריקה. לדבריו: "ידידי ישראל הם ידידיי ואויביה הם אויביי".

מייקל אוונס, מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל: "מוזיאון ידידי ישראל שם לו למטרה לחזק את קשריה של ישראל עם שאר המדינות, תוך קירוב ידידיה ברחבי העולם. כחלק מפעילות זו, המוזיאון מוקיר מנהיגים ברחבי העולם הודות להישגיהם ולתמיכתם במדינת ישראל והעם היהודי, כמו ידידנו הנשיא ג'יאמטי." עוד הוסיף אוונס כי "המוזיאון הוא הארגון הפרו-ישראלי הגדול ביותר בעולם, המונה בימים אלו כ-67 מיליון תומכים ברחבי העולם, פועל רבות במסגרת המאבק באנטישמיות ובתנועת ה-BDS ושואף ליצור דור חדש של תומכי ישראל."

דני עטר, יו"ר קק"ל: "דווקא בעת הזאת שהאנטישמיות שוב מרימה את פניה המכוערות, מחמם את הלב לראות שיש ידידי ישראל אמיתיים. הנשיא הצהיר בפתח ביקורו כי ידידיה של ישראל הם ידידיו ואוייבי ישראל הם אויביו. אנחנו מלאי הערכה, ביתנו תמיד פתוח בפניך ובפני בני עמך." עוד הוסיף "קק"ל תשמח להושיט יד לעזרה בגידולי שדה, חממות חקלאיות וכלכלת מים עבור מדינת גוואטמלה המאופיינת באקלים חם.

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, אמר כי ״הברית בין ישראל לגואטמלה היא ברית אמת. אנו מעריכים את האהבה למדינת ישראל ואת העובדה שאומה שלמה חוגגת את יום הקמת מדינת ישראל יחד איתנו״. השגריר הוסיף כי ״אנו מחוייבים להעמיק את השותפות ארוכת השנים ולתרום מהידע והטכנולוגיה שלנו לפיתוח גואטמלה״.

מוזיאון ידידי ישראל פועל למען חיזוק קשרי ישראל וגואטמלה, ועובד בצמוד עם שגריר גואטמלה בישראל מריו בוקרו, שהשפיע רבות על מעבר השגרירות לירושלים. המוזיאון מוקיר את תרומתה של גואטמלה למען תקומת המדינה, במיצג על ההצבעה באו"ם על תכנית החלוקה ב-כ"ט בנובמבר 1947. כמו כן בעקבות הצהרתו של הנשיא מוראלס על הכרתו בירושלים כבירת ישראל הוענק לו פרס ידיד ישראל, הניתן למנהיגים ברחבי העולם שהביעו את תמיכתם המובהקת במדינת ישראל ובציונות. כמו כן, המוזיאון קיים אירוע לציון יום העצמאות של גואטמלה שהתקיים לראשונה בבירה.

מוזיאון ידידי ישראל הוא מוזיאון אינטראקטיבי ייחודי מסוגו בישראל, אשר נפתח לפני כ-5 שנים בלב העיר ירושלים. המוזיאון מספר את סיפוריהם המרתקים של ידידי ישראל הגיבורים לאורך הדורות, מאז ועד לימים אלה אשר הביעו את תמיכתם הנלהבת ברעיון הציוני, בעם היהודי ובמדינת ישראל. המוזיאון מציג עשרות מיצגים בטכנולוגיות המתקדמות מסוגן בעולם, ביניהן מייצגים מתחלפים שלכל אחד מאפיינים כמו מסכי מגע, אלמנטים אור קוליים וטכנולוגיות אור המכוונות לפי תנועות המבקרים. המבקרים נחשפים לסיפורם של ידידנו מעמים שונים בעולם, שסייעו לעם היהודי ולקידום הקמתה של מדינת ישראל, כדוגמת: אורד וינגייט, המלכה ויקטוריה, ראול ולנברג, אוסקר שינלדר ועוד. במוזיאון מבקרים כ-100,000 מבקרים בשנה, ובין באיו משלחות דיפלומטים מכל העולם, מנהיגים, תיירים, חיילים ומפקדים וידוענים רבים מהארץ ומהעולם.

המוזיאון נוסד ע״י ד״ר מייק אוונס (Dr. Michael D. Evans), ד"ר אוונס סופר, מחברם של 99 ספרים שהיו לרבי מכר של הניו-יורק טיימס ומכרו כ-38 מיליון עותקים ברחבי העולם. אוונס הוא חבר בוועדה המייעצת המורחבת לנשיא טראמפ והוא גם מייסדם של מספר רב של מיזמים לתמיכה בישראל, ביניהם: Jerusalem Prayer Team אשר בו 67 מיליון חברים, ומוזיאון הזיכרון לשואה קורי טן בום בהארלם, הולנד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר