פרסום ראשון

בליכוד זעמו על החרדים: מרבית הח"כים נעדרו מההצבעה על הפיזור

"ההתנהלות של הח"כים החרדים מש"ס ויהדות התורה לא הוגנת", אמר גורם בליכוד ל'כיכר השבת' בשל העובדה שמרבית חברי הכנסת של המפלגות החרדיות נעדרו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

פרסום ראשון: במפלגת הליכוד העבירו מסרים זועמים למפלגות החרדיות לאחר שמרבית חברי הכנסת החרדים נעדרו היום (רביעי) מההצבעה הטרומית על פיזור הכנסת.

גורם בכיר בליכוד אמר ל'כיכר השבת' כי "ההתנהלות של הח"כים החרדים מש"ס ומיהדות התורה לא הוגנת, מהסיבה שכל ההצבעה היום על חוק פיזור הכנסת, כדי שתאריך הבחירות לא ייצאו בחג פורים, אבל למרבה הפלא, רוב הח"כים החרדים נעלמו מהמליאה בהצבעה בקריאה ראשונה".

מסיעת 'יהדות התורה' נכחו במליאה: סגן השר מאיר פרוש, סגן השר יעקב ליצמן, ח"כ אורי מקלב וח"כ יעקב טסלר שהוזעקו למליאה ברגע האחרון. גם ממפלגת ש"ס נכחו בודדים בלבד.

בליכוד העבירו מסר לסיעות החרדיות כי בהצבעה הערב על פיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית הם מצפים לנוכחות מלאה של חברי הכנסת החרדים.

למרות הנוכחות הדלה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת. המליאה יצאה להפסקה, ובשעות הערב יצביעו חברי הכנסת על פיזורה באופן סופי בקריאה שלישית ורביעית.

הוועדה המסדרת הקימה ועדה מיוחדת שמטרתה היא לדון ולאשר את נוסח הצעות החוק. לאחר מכן, הן יעברו לקריאה ראשונה במליאת הכנסת, יחזרו לתיקונים סופיים בוועדה, וישובו להצבעה סופית בקריאה שנייה ושלישית במליאה.

מוקדם יותר נשאל השר יריב לוין "האם אין משהו שיכולתם לעשות כדי לעצור את מערכת הבחירות הזאת?".

לוין השיב: "לו היה דבר כזה – היינו עושים אותו. אני לא חושב שיש כאן משחק האשמות אלא עובדות ברורות. הצענו הצעות מרחיקות לכת, פעם אחר פעם שיפרנו את ההצעה כדי להתחיל משא ומתן ולכל אורך הדרך נתקלנו בסירוב. תני לי ויתור אחד שכחול לבן הסכימה לו".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יפתח את מערכת הבחירות השלישית בביקור בישיבת הר המור בירושלים.

כזכור, ראש הישיבה הרב צבי טאו השתתף בהפגנת התמיכה בנתניהו שנערכה לפני כשבועיים בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר