מדינה במשבר

שידור חי: הדיון במליאה לפני פיזור הכנסת

במליאת הכנסת נערך כעת הדיון לפני ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על פיזור הכנסת והליכה לבחירות בפעם השלישית ברציפות, בשל הפלונטר הפוליטי • שידור חי (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בכסלו תש"פ | 11.12.19
הכנסת, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכנסת מפזרת את עצמה וישראל תלך לבחירות חדשות: מוקדם יותר היום (רביעי) אישרה הכנסת את הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, וכעת נותר לחברי הכנסת להצביע על הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית, רגע לפני תום המנדט שהוענק לכנסת לבחור מועמד להקמת ממשלה, ובכך ישראל תצא לבחירות שלישיות בתוך פחות משנה.

יצוין כי באם הצעת החוק לא תעבור ובמקביל לא יצליחו להציג ממשלה עד חצות הלילה, הכנסת תפוזר אוטומטית והבחירות יתקיימו בחג הפורים, בעקבות כך צפויים חברי הכנסת לאשר את החוק, כך שהבחירות ייערכו ביום שני ו' באדר.

ח"כ אבי ניסנקורן, שהציג היום את הצעת החוק בקריאה טרומית, אמר: "הלב נחמץ היום לי ואני חושב שלכל חברי הכנסת. אני חשבתי או לפחות קיוויתי שהחוקים שאני אעביר יהיו הצעות חברתיות ולא הצעות לפיזור הכנסת אבל בעת הזו זה מה שקורה. זה יום קשה לציבוריות הישראלית, כל צד חושב שהשני אשם ואני מבקש שננהג בממלכתיות ושנדע ימים טובים יותר".

השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: "כולנו היינו מעדיפים לא להגיע למצב הזה, והעיסוק שעוד נעסוק בו רבות בשאלה מי אשם ולמה, לא יועיל בנקודת הזמן הזו. אני כן רוצה לנצל את הבמה כדי להודות ח"כ ניסנקורן שבלב הכאוס לפחות ידענו להעביר את החוקים האלה בהסכמה וברוח טובה, ואולי זו קרן אור קטנה באפלה מאוד גדולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר