מדינה במשבר פוליטי

הכנסת הצביעה על פיזורה, בדרך לבחירות 2020 • שידור חי

הצעת חוק לפיזור הכנסת אושר בקריאה ראשונה, לאחר שורה של נאומים, בהם התריע יאיר לפיד מפני פסטיבל השנאה, וזכה לתגובות מח"כים חרדים • ח"כ אייכלר קרא לפסול את ליברמן (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

דרמה פוליטית אל תוך הלילה בכנסת: לראשונה בישראל, הכנסת הצביעה הלילה (רביעי) בקריאה ראשונה על פיזורה והליכה לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה.

הדיונים המרתוניים בכנסת יימשכו בשעות הקרובות, חברי הכנסת מכלל המפלגות בחרו לנאום הערב בנאומים הנשמעים כמו פתיחה למערכת הבחירות השלישית.

ההצבעה במליאה (צילום: שידורי ערוץ כנסת)

מוקדם יותר היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, מסר כי ניתן יהיה להמשיך את הדיונים גם אחרי חצות - מועד פקיעת המנדט.

הדיונים בכנסת יימשכו עד להודעתו של נשיא המדינה כי לא עלה בידי אף מועמד להרכיב ממשלה.

עשרות נאומים נישאים הערב במשכן הכנסת. נביא כאן את חלקם. הנאום המסעיר היה של ח"כ יאיר לפיד.

בדבריו אמר לפיד: "תרחיקו את הילדים מהטלוויזיה. יש בחירות, והבחירות האלה הולכות להיות פסטיבל של שנאה ואלימות וגועל. אז תדאגו שהילדים שלכם לא יהיו ליד הטלוויזיה בשלושת החודשים הקרובים, שהם לא יראו מה אומרים להם נבחרי העם".

"מה שהיה פעם החגיגה הדמוקרטית הגדולה הופך להיות רגע הבושה של הבית הזה. לבחירות האלה יש רק שלוש סיבות - שוחד, מרמה והפרת אמונים", דברי לפיד.

נאום לפיד (צילום: שידורי ערוץ כנסת)

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ תקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על התנהלותו והתקפותיו נגד המגזר החרדי. ליברמן אמר: "מערכת הבחירות שאנחנו הולכים אליה מגיעה בגלל שנאה, הסתה וחרמות. כולם רוצים להטיל את האשמה רק על נתניהו, אין ספק שהוא אמן ההסתה, אבל הגורם המרכזי שהביא למערכת הבחירות הזו הוא ליברמן - ששדרג את ההסתה נגד החרדים והערבים. קח את גפרורי ההסתה שלך ותחזיר אותם למחסנים שמהם הבאת אותם".

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה אמר: "חוק יסוד הכנסת קובע שמי שפועל בגזענות לא יכול להיבחר לכנסת. ליברמן פועל לליבוי שיטתי נגד החרדיים והערביים. לפי סעיף 7 ליברמן לא יכול להתמודד לכנסת. ליברמן גם עובר על הסעיף שאוסר לפעול נגד קיומה של ישראל כמדינה יהודית".

ח"כ יעקב טסלר מיהדות התורה הגיב בפתח דבריו ליאיר לפיד, וקרא לו להרחיק את עצמו מהטלוויזיה, במקום להרחיק את הילדים.

ח"כ טסלר בנאומו (צילום: שידורי ערוץ כנסת)

בהמשך אמר, "ההיסטוריה תשפוט את אלו שיכלו למנוע את הביזיון הזה, ואת הפגיעה הציבורית ובזבוז משאבי הציבור לשווא - ולא עשו זאת. אנו נמצאים במצב שבו האינטרס הציבורי נדרס לנגד עינינו מאבקי אגו ומלחמות אישיות זה מה שעומד בראש מענייהם של פוליטיקאים רבים", דברי טסלר.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה אמר: "בלי שלושת המנדטים שנוספו לנו בבחירות האחרונות, גוש הימין היה יכול להרכיב ממשלה. אם נגיע ל-15 מנדטים, נסתום את הגולל על האפשרות שנתניהו יהיה ראש ממשלה", אמר עודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר