תעלומה

מי פתח את קברו של הצורר הנאצי בברלין?

משטרת ברלין פתחה בחקירה, בניסיון לאתר מי פתח את קברו של "הקצב מפראג", ריינהרד היידריך - אחד מרוצחי היהודים הגדולים ביותר בהיסטוריה, ודמות בולטת בתקופת השואה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ריינהרד היידריך (צילום: הארכיון הנאצי)

מסתורין בברלין: המשטרה המקומית חוקרת מי פתח את קברו של הצורר הנאצי, ריינהרד היידריך, בברלין. המסתורין גדול עוד יותר בשל העובדה שהקבר לא היה מסומן, כדי שלא יהפוך לאתר עלייה לרגל של ניאו נאצים.

עובד בבית קברות בעיר גילה ביום חמישי האחרון שהקבר אמנם נפתח, אך עצמותיו של מי שכונה "הקצב מפראג" נותרו במקומם. מטרת פתיחת הקבר נותרה בינתיים תעלומה.

היידריך היה מגדולי רוצחי היהודים בהיסטוריה. הוא היה ממארגני ליל הבדולח ונחשב לאחד ממתכנני ה"פתרון הסופי" להשמדת היהודים באירופה. הוא באופן אישי היה אחראי לגירושם של מאות אלפי יהודים לגטאות.

היידריך מצא את מותו יחסית בתחילת המלחמה לאחר שמונה למושל של חבלי בוהמיה ומורביה הצ'כים, שסופחו לגרמניה. ב-27 במאי 1942 ארבה חוליית מחתרת צ'כוסלובקית למכונית המרצדס הפתוחה שלו. היידריך נפצע אנושות בהתקפה של חברי החוליה, שכללה ירי מקלעים וזריקת רימון. ב-4 ביוני 1942 הוא מת מפצעיו.

גופתו של היידריך הועברה לברלין, שם נטמן בבית הקברות הצבאי אינבלידנפרידהוף. כעת חושדת המשטרה כי לאלו שפתחו את קברו היה מידע פנימי בנוגע לזהות הנקבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר