תישאר בחוץ?

בכיר במרצ: סתיו שפיר לא תישאר במקום השני

מפלגת מרצ החליטה שלא לקיים פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת. ברקע החלטת מפלגת העבודה שלא להתאחד איתם, פתחו במרצ במו"מ מחודש מול סתיו שפיר ויאיר גולן (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

מערכת הבחירות מעוררת סערה גם במפלגות השמאל, שבבחירות הקודמות התפצלו לשתי רשימות: העבודה-גשר בראשות עמיר פרץ, מול המחנה הדמוקרטי, שכלל את מפלגת מרצ, ישראל דמוקרטית של אהוד ברק והתנועה הירוקה של סתיו שפיר.

בימים האחרונים נשמעו מספר קריאות בשמאל לאחד את המפלגות כדי למקסם קולות ולהימנע ממצב שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה.

עמיר פרץ כבר הביע התנגדות לאיחוד, ובמפלגת העבודה הסבירו כי לפי הסקרים שבידיהם, הכוח של השמאל דווקא עולה במקרה של ריצה נפרדת.

ח"כ סתיו שפיר, תומכת אף היא ברעיון איחוד המפלגות והבהירה כי תדבר עם הגורמים הרלוונטיים על מנת לנסות ולקדם את האיחוד - אך בינתיים, מצבה שלה אינו ברור.

גורם במפלגת מרצ צוטט היום באתר ynet אומר כי "אנחנו לא חושבים שסתיו שפיר צריכה לקבל גם הפעם את המקום השני", וזאת בתגובה למסר טענות שהעלו חברים במפלגה.

בראיון שהעניקה לאתר אמרה שפיר, במענה לשאלה אם תתמודד לראשות המחנה הדמוקרטי: "אני יו"ר המפלגה הירוקה. מה שאני עשיתי בחודשים האחרונים היה לצרף אליה הרבה צעירים שפעם ראשונה נכנסים לפוליטיקה. אני אעשה הכל כדי שהכוח הפוליטי שלנו ימומש. נקבל החלטות לפי מה שהציבור ירצה".

"אני נמצאת בהנהגת המחנה הדמוקרטי כדי להצליח לבנות את המפלגה הדמוקרטית של מדינת ישראל ולשמור על הגוש הזה" - הוסיפה שפיר, אך כאמור, בינתיים כלל לא בטוח שמקומה ברשימת מרצ מובטח.

בתוך כך, מרצ החליטה היום שלא לקיים פריימריז במפלגה, ובמקום הראשון יישאר היו"ר ניצן הורביץ, ואחריו: תמר זנדברג, אילן גילאון, עיסאוי פריג', מוסי רז ומיכל רוזין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר