עבר צד?

ומי מייצג את הרנטגן? משה אשר, שקידם את מיסוי הרבנים

ראש רשות המיסים לשעבר, שקידם את מיסוי הכנסות הרבנים משירותי דת שהם מעניקים, מייצג את הרב יעקב איפרגן, בדיון המשפטי שהוא מנהל באותו נושא מול רשות המיסים (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ה'רנטגן' (צילום: Jorge Novominsky/Flash90)

הרנטגן, הרב יעקב ישראל איפרגן, המנהל הליך משפטי מול רשות המיסים הדורשת ממנו עשות מיליונים בגין הכנסותיו, שכר את שירותיו של משה אשר, לשעבר ראש רשות המיסים - כך חושף היום (שני) גלובס.

לפי הדיווח של אלה לוי וינריב, התיק של הרנטגן, המתנהל מזה שנתיים וחצי, נמצא לקראת סיומו, בשלבי הגשת הסיכומים בו, וכעת בחר הרנטגן לחזק את צוות מומחי המס המייצגים אותו.

עוד מדווח גלובס כי למרות השלב המתקדם בו נמצא ההליך המשפטי, הצוות של הרב איפרגן מנסה להגיע לפשרה מול רשות המיסים, כך שישלם מס רק בגין התרומות שקיבל, ולא בגין המתנות שהוענקו לו, בהם טיסות וכו', בשווי כספי גבוה.

גורם המקורב לרב אמר לעיתון הכלכלי כי "הרבי לא עשיר. הוא משנורר וממשיך לשנורר כדי לקיים את המוסדות שהוא הקים - מוסדות סיוע".

משה אשר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"אין לו נכסי נדל"ן, מלבד נכס אחד שקנה כדי למנוע בנייה בסמוך לאחד המוסדות שלו, וכל הטיסות שהוא טס ומבקשים ממנו חשבון עליהן, הן טיסות לגיוס תרומות. אין לו קמעות ומזלות ואין פה מסחר בשירותי דת. יש לו רק את המוסדות שהוא הקים שהם מוסדות לימוד ומוסדות צדקה. מבחינתו החיים זו הזדמנות לעשיית מצוות ואם אנשים ירצו-יתרמו משהו, ואת הכסף הוא תורם לעניים".

הם מסכימים כי הרב צריך לשלם מיסים, השאלה רק באיזה היקף. במסגרת הסכם הפשרה שהם מנסים לנהל מול רשות המיסים, הם דורשים הכרה לא רק בהכנסות של הרנטגן, כי אם גם בהוצאותיו.

כל ההליך המשפטי בו נמצא הרנטגן, החל בשל הנחיותיו של משה אשר, שבתפקידו כראש רשות המיסים קידם את מיסוי הרבנים. האם כעת עבר צד? גורם בתיק הסביר לגלובס כי התשובה שלילית.

ה'רנטגן' בסעודת ראש חודש. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"משה אשר לא הופך את עורו", אומר גורם בתיק. "קו הייצוג שלו ושל זיו שרון, שנולד בין היתר בעקבות פסק הדין של אבוחצירה, הוא לא לצאת נגד עצם המיסוי, אלא להכיר בכך שיש חבות במס, אבל להגיע לשומה נכונה יותר משומת העתק שהוצאה לרב. משה לא יוצא נגד הקו שהוא עצמו התווה".

משה אשר בחר שלא להגיב לגלובס. עו"ד זיו מסר בתגובה: "אשר ואני שיתפנו פעולה במשך שנים ארוכות משני צדי המתרס - הוא כמנהל רשות המיסים ואני כיו"ר ועדת המיסים של לשכת עורכי הדין, ואנחנו שמחים על ההזדמנות לעבוד ביחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר