קריאה לעם בישראל

הנשיא ריבלין: "חובה לחוש בנוח עם השפה הערבית"

נשיא המדינה ראובן ריבלין פונה ליהודים הגרים בארץ ואומר כי עליהם לדאוג שהדור הבא יידע את השפה הערבית, כך גם הפוך - הערבים את השפה העברית - כדי ליצור פיוס (אקטואלי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין קורא היום (שלישי) לציבור בישראל להכיר בחשיבותה של השפה הערבית, ולהנחיל אותה גם לילדים, כחלק מיצירת גשר עם הציבור הערבי בארץ.

בנאום שנשא ב'כנס דב לאוטמן' בקריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, הסביר הנשיא: "שותפות לא תהיה שלמה, אם השותפים לא יידעו איך לדבר זה עם זה, זה בשפתו של זה. הערבית צריכה להיות שפה שהילדים והנכדים שלנו יחושו בה בנוח, באותה מידה שבה עברית מדוברת, יומיומית, חייבת להיות שפת בית עבור הדורות הצעירים של הערבים במדינת ישראל".

"אלה גם אלה צריכים להרגיש בהן בנוח, להיות מסוגלים לדבר בהן", המשיך ריבלין, "קודם כל בינם לבין עצמם, אחר כך אלה עם אלה. שפה משותפת מנמיכה חומות, מפוגגת זרות, מצליחה למנוע אי הבנות".

ריבלין, עם חברי הרשימה הערבית (צילום ארכיון: לע"מ)

הנשיא הוסיף: "אני חושב, שכשהילדים שלנו יידעו לדבר עברית וערבית שוטפות, יהיה להם קל יותר להבין שלא נגזר עלינו לחיות כאן יחד, אלא נועדנו לכך".

"אין טעם להתעלם מהמציאות הקשה", הדגיש ריבלין: "בין הציבור היהודי לערבי בישראל מונחים משקעים של איבה, שאיפותיהם עמדו בסתירה, ועדיין עומדים. על בסיס זה לא קל לבנות שותפות, וכמעט אין אפשרות לבנות אמון. לא קל - אבל הכרחי, במדינה שהקמנו, שאיש לא ישנה את אופיה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

לדברי נשיא המדינה, "כיום יש ניצוצות של אופוטימיות לאפשרות של השותפות הזו - ארגונים ופעילויות בשטח, שיח ציבורי ער, עבודה במשרדי הממשלה ובקרב מעסיקים במגזר הפרטי. הפירות מתחילים לצוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר