'האיש ה'טוב''

חרדים, אל תיפלו בפח של בני גנץ / טור דעה

הרב נחמיה היילברון ממש לא 'מתרגש' מהמנגינות הנעימות שמשמיע לאחרונה יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ ביחסו לציבור החרדי, בטוח שמניעיו פסולים ומזהיר מפני חרדים פתיים (טור)

הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת |
גנץ ולפיד, בכירי 'כחול לבן' (צילום: Hadas Parush/Flash90)

כמי שעוקב בקביעות אחר הדיווחים באתר שלכם, אני מקבל לאחרונה את הרושם כי מפלגת כחול לבן עשתה 'אחורה פנה' בכל הקשור ליחסה אל הציבור החרדי.

לפי הפרשנות הרווחת, צעד זה נועד לאחרי הבחירות הקרובות, כדי שראשי המפלגות החרדיות, דרעי, ליצמן וגפני, יוכלו אז לנטוש את 'בלוק הימין' ולחבור לממשלה בראשות בני גנץ.

זיכרוני אינו קצר במיוחד, וככזה - בראשי עדיין מהדהדים הנאומים של אותו בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן', חוזר פעם אחר פעם על הבטחות להקים "ממשלת אחדות חילונית וליברלית", במערכת הבחירות האחרונה.

תחילה היווה הדבר הפתעה, שהממה לרגע גם את הטובים שבפוליטיקאים החרדים, אלו שהכירו את בני 'האיש הטוב', והפרידו בינו לבין 'לפיד האיש הרע', עמיתו להנהגת המפלגה.

את פניו של גנץ, כחבר כנסת חדש בכנסת ה-21, קיבל לא אחר מח"כ יעקב אשר, איש יהדות התורה, שהיה בעבר חברו לדירקטוריון עמותת רווחה ציבורית כלשהי. בתום נאומו, קם גנץ ולחץ את ידו תוך שהוא מודה לו בחמימות, למורת רוחו של לפיד שישב בסמוך וזכה להתעלמות בולטת מכיוון אשר.

אלא שבהמשך, התברר כי לפיד מנהל קמפיין משלו, קמפיין שנאה והסתה שהופנה כמובן לחרדים, ממנו התנערו תחילה בכירי 'כחול לבן'. אך זמן קצר חלף, עד שהמפלגה - כולל גנץ! - אימצו את הקו האנטי-חרדי כמוטיב מוביל בקמפיין הרשמי.

המטרה שעמדה בראשם של גנץ ואנשיו, במהלך ההוא, היתה מניעת בריחת קולות של שונאי חרדים למפלגת ישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן.

במילים אחרות: כדי לקושש עוד כמה קולות, הסכים גנץ להפוך את עורו ולהפנות את האש כלפי הציבור שאני חלק ממנו - הציבור המושמץ ביותר במדינה - כולל תוספות מבישות על כך ש"לא ייכנע למפלגות סחטניות ולא-ליברליות".

"ביחד עם החרדים"; נאומו של גנץ, היום (צילום: מתוך 'המכון הישראלי לדמוקרטיה' בפייסבוק)

לא יודע מה איתכם, אבל המסקנה שלי ברורה, והיא שעכשיו גנץ יעשה הכל כדי לחבק אותנו, כי הבין שההסתה של מפלגתו מנעה מנציגנו לחבור לממשלה בראשותו בסבב הקודם, וכי אין לו ברירה אלא לשנות קו תעמולתי כדי לנסות ולהרוויח בהמשך את השלטון.

אך ברגע האמת, בקונסטלציה עתידית בה יחשוב שיכול לממש את השקפת עולמו ה'ליברלית' ושוב אין לו צורך בנו, שוב יפנה גנץ את גבו ויחבור לאיש-הרע יאיר לפיד, עמיתו.

ומכאן קריאה לראשי המפלגות החרדיות, ולציבור החרדי בכלל: אל תיפלו בפח של בני גנץ, ותיצרו את הרושם השגוי כי החרדים טיפשים, תוך נטיעת תקוות שווא כי אתם עשויים לנטוש את 'בלוק הימין'.

ומילה לגנץ: בני, עלינו לא עובדים בקלות! חבל על מאמציך, הם לחינם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר