ממשיכים במסורת: קונצרט חנוכה סוחף וייחודי של 'זמורה'

תזמורת הנשים החרדית מבית 'רון שולמית' תקיים גם השנה קונצרטים מוזיקלי עשיר ומונגש עם להיטים ויצירות ברוח ימי החנוכה. הערב, מחווה לנשות 'אחוות תורה' • כל הפרטים (מוזיקה)

בשיתוף רון שולמית | כיכר השבת |
(צילום: אריאל אוחנה)

הערב (שלישי), יתקיים במתנ"ס הר נוף קונצרט מוזיקלי מיוחד לנשים. את הקונצרט תגיש תזמורת 'זמורה' מבית הקונסרבטוריון החרדי 'רון שולמית' כערב הוקרה לנשות 'אחוות תורה'.

בערב יבוצעו יצירות קלאסיות ויהודיות בעיבודים חדשים ומפתיעים, בניצוחה והנחייתה של ברכה בדיל ובהשתתפותה ודבריה של המרצה פנינה טולדנו.

מופע נוסף יתקיים ביום שלישי הבא, כ"ו בכסלו, נר שלישי של חנוכה (24.12.2019) יתקיים במרכז ז'ראר בכר (אולם ליאו מודל) קונצרט ייחודי המשלב מוסיקה קלאסית, אמנותית לצד מוסיקה יהודית פופולארית ובניחוח ימי החנוכה. הקונצרט הינו יוקרתי ומיועד לא רק לחובבות הז'אנר – אלא גם לקהל הרחב, ומסיבה זו הוא מוסבר ומונגש לכל אחת ואחת.

קיום הקונצרט הוא חלק ממסורת הקונצרטים של 'זמורה' המותאמים ללוח השנה היהודי מבחינת העיתוי והתוכן האמנותי. סבב ההופעות האחרון של התזמורת נערך בתקופת אלול והימים הנוראים, כאשר אלפי נשים מירושלים, ביתר, בית שמש, אלעד וטבריה, נהנו מקונצרט ברוח ימי הרחמים והסליחות, ברמה מקצועית גבוהה, מה שהיווה היכל נגינה ותשובה כאחד.

תזמורת הנשים החרדית המקצועית ‘זמורה’ מבית קונסרבטוריון רון שולמית הוקמה בשנת תשס”ג (2003) והפכה בתוך זמן קצר למבוקשת ואהובה על כל חלקי הציבור, למוזיקאיות וגם לאלו שלא. בשנה האחרונה התרחבה התזמורת משמעותית תודות לתמיכת משרד התרבות.

התזמורת מורכבת ברובה מבוגרות הקונסרבטוריון ‘רון שולמית’, כאשר גם המנצחת, ברכה בדיל, הינה בוגרת מחלקת לימודי ההמשך של הקונסרבטוריון.

אחד ממאפייניה הייחודיים של התזמורת הוא האקלקטיות של התכניות המוסיקליות שהיא מגישה, בייחוד בתכנית הנוכחית הכוללת יצירות קלאסיות קומוניקטיביות, עיבודים תזמורתיים-אמנותיים למוסיקה יהודית שורשית ופופולרית, יצירות חדשות עכשוויות ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר