החשמל נותק

דליפת גז בירושלים: התושבים פונו מבתיהם

בעקבות דליפה מסיבית ממיכלית להובלת גז ברחוב אורי בן ארי בשכונת פסגת זאב, פונו תושבים מבתיהם והחשמל במקום נותק • לוחמי האש פעלו במשך שעות לאיטום הדליפה (חדשות)

(צילום: דוברות כב״ה מחוז ירושלים)

בשל דליפה מסיבית של גז הערב (שלישי) ממיכלית להובלת גז ברחוב אורי בן ארי בשכונת פסגת זאב בירושלים, פונו תושבים מבתיהם והחשמל במקום נותק, עד שלקראת השעה 21:00 הצליחו לוחמי האש להשתלט על הדליפה.

לוחמי האש מיחידת החומ"ס (חומרים מסוכנים) המחוזית של כבאות והצלה צוותי ומהנדסי ניטור ויחידת החומ"ס של מחוז ירושלים פועלים במקום לבלום את הדליפה החזקה.

הכוחות מבצעים פעולות מתקדמות בשטח לאטימת הדליפה המאסיבית ממיכלית הגז, וזאת בכדי למנוע את התלקחות ופיצוץ הגז הרב הדולף מהמיכלית.

במקביל לפעולות אלו, ובהוראת כבאות והצלה לישראל, חברת החשמל ניתקה את החשמל ברחובות הסמוכים באופן מבוקר על מנת לסייע במניעת ניצוץ חשמלי התלקחות ופיצוץ של הגז.

סמוך לשעה 21:00 הכריז מפקד כוחות כב"ה בשטח, רב-רשף צדוק שילו על שליטה באירוע, זאת לאחר שלוחמי האש מיחידת החומ"ס המחוזית, הצליחו לעצור את דליפת הגז מהמיכלית, לפנות ולסלק את הגז שהצטבר במקום ובכך למנוע את התלקחות ופיצוץ הגז.

כמו כן, צוותי כבאות והצלה לישראל ליוו את מיכלית הגז למתקן ייעודי בעטרות לפריקת שאריות הגז. בנוסף, מהנדסי הניטור של כבאות והצלה לישראל ביצעו בדיקות נרחבות בשכונה עם גלאים לאיתור וניטור גז, ובסיומן לא התגלו ערכים המהווים סיכון לציבור לפיכך, בהמלצת כבאות והצלה לישראל, החזירה משטרת ישראל את התושבים לשגרה מלאה.

קצין החומ"ס המחוזי רשף ניסים דווידיאן: "קיבלנו דיווח על דליפה מאסיבית ממיכלית גז. יצאנו בכוחות מתוגברים שכללו את יחידת החומ"ס ומנהדסי הניטור המחוזי, חברנו למפקד המשמרת, והבחנו בדליפה החזקה מהמיכלית שככה"נ נוצרה בעקבות כשל בצנרת העברת הגז מהמשאבה לצנרת ניפוק הגז.

"לוחמי האש מיחידת החומ"ס ביצעו אטימה של הדליפה במקביל לפעולות של סילוק עננת הגז מחשש להתלקחות ופיצוץ. לאחר מכן תוך כדי ליווי של כוחות כב"ה הובלנו את המיכלית למקום ייעודי לפריקת שאר הגז במיכלית.

"חשוב לי לציין לטובה את כלל גורמי הביטחון והחירום שפעלו יחד עם לוחמי האש שמנעו את פיצוץ המיכלית ונזק כבד ואסון בשכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר