המתיחות מול רוסיה

עשרות ישראלים עוכבו במוסקבה: רוסיה זועמת על ישראל

עשרות ישראלים שנחתו ברוסיה מעוכבים כבר כמה שעות בשדה התעופה ללא סיבה מספקת. הרוסים זועמים על ישראל שלטענתם מנעה את כניסתם של אלפי רוסים בשנה האחרונה (פוליטי מדיני)

יענקי כץ | כיכר השבת |
בידוק בשדה התעופה דומודדובו, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

סיוט במוסקבה: כחמישים נוסעים ישראלים שנחתו בטיסת אל על בנמל התעופה דומודדובו במוסקבה מעוכבים בשדה התעופה בידי הרשויות ללא סיבה מספקת. נלקחו מהם טביעות אצבע והם מתושאלים כבר כמה שעות בחדר צדדי.

הנוסעים שחלקם מלווים בילדים קטנים זועמים על הטיפול בהם וטוענים כי הוא נעשה באופן מכוון בשל היותם ישראלים.

מדובר כבר בתופעה של ממש בחודש האחרון סורבה כניסתם של 29 אזרחים ישראלים לרוסיה, בהם גם אנשי עסקים בכירים ומנהלי חברות ישראליות מהשורה הראשונה שפשוט גורשו חזרה לישראל. ברוב המקרים מדובר בסירובי כניסה מ-13 טיסות של אל על לנמל התעופה דומודדובו.

היחסים בין ישראל לרוסיה סובלים לאחרונה ממתיחות בשל פרשת מעצרה של נעמה יששכר לאחר שבתיקה נמצאו סמים בכמות קטנה, פרשה שנקשרה להחלטת ישראל להסגיר לידי ארה"ב האקר רוסי שנתפס בישראל.

הרוסים קיוו על פי ההערכות להפעיל לחץ על ישראל באמצעות מעצרה של יששכר שנענשה באופן חמור יחסית לעבירה שלה. אך בישראל בחרו למרות זאת כן לקיים את הליך ההסגרה של ההאקר אלכסיי בורקוב לידי ארה"ב.

הרב בצלאל מנדל מראשי הקהילה היהודית במוסקבה ומסייע פעמים רבות לישראלים שמסתבכים עם הרשויות הרוסיות אמר ל'כיכר השבת' כי כרגע אין לו פרטים על המקרה הספציפי היום מלבד אחד מאותם נוסעים שאכן היה בדרכו לקהילה היהודית ולכן אושרה כניסתו למדינה. "התקשרו מהגבול אלינו ושאלו אם מכירים אותו וכו .. כשענינו בחיוב אז נתנו לו להיכנס".

לדבריו, אין כרגע מידע ברור שהעיכובים קשורים לסיפורה של נעמה יששכר וההאקר הרוסי ולדעתו רוב העיכובים שהיו לאחרונה הם היו שגרתיים ללא סיבות מיוחדות, מלבד מקרה העיכוב הגדול של עשרות הנוסעים הישראלים שהוא אכן לא שגרתי. "בנוגע לנעמה יששכר אני ככל יהודי שדואג ליהודי אחר גם משתתף עם כל עם ישראל ומתפלל ומצפה שהיא תשוחרר בקרוב ושתזכה עוד להדליק נר חנוכה עם משפחתה בארץ".

הרב מנדל ממליץ למגיעים לרוסיה להיערך בצורה נכונה, "תמיד מומלץ לכל מי שמגיע לבקר שיהיה לו מקום שהייה מסודר כאן ברוסיה. הזמנה במלון או כתובת ומספר טלפון של מכר".

בעבר הייתה בעיה דומה עם אוקראינה אך לקראת ראש השנה ולאחר מאמצים של משרד הפנים הושגו הסכמות ולאחרונה לא עוכבו ישראלים באוקראינה בצורה שגרתית.

ממשרד החוץ נמסר: "משרד החוץ בודק את הנושא מול משרד החוץ הרוסי ופועל על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה. זאת במיוחד כאשר ברור שלשתי המדינות אינטרס משותף בעידוד התיירות ההדדית וקשרי הסחר הבילטראליים".

משגרירות רוסיה בישראל לא הכחישו את הסיבות לעיכוב הישראלי ובהודעת השגרירות נמסר: "על פי הנתונים שבידינו, נכון ל-1 בדצמבר 2019 5,771 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסים, בנובמבר 2019 - 569. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר