"לוחמת אמיצה"

איימן עודה שיבח מחבלת, ראש הארגון שרצח את רנה שנרב

ח'אלדה ג'ראר, נעצרה על ידי שב"כ וצה"ל כמי שעמדה בראש תשתית החזית העממית ביו"ש, הארגון ממנו יצאו מבצעי הפיגוע במעיין דני. יו"ר הרשימה המשותפת שיבח אותה (ארץ)

עודה עם ח'אלדה ג'ראר (צילום: Zaher333, ויקיפדיה)

"לוחמת חופש אמיצה השתחררה היום מהכלא. חברת הפרלמנט ח'אלדה ג'ראר נעצרה ונכלאה, בתחילה ללא משפט, מתוך ניסיון להשתיק את מאבקה הנחוש נגד הכיבוש, אך בסופו של דבר הם רק העצימו את כוחה ואת מאבקה. הרגשתי שזאת חובתי לקבל את פניה ביציאה מהכלא. היה לי את הכבוד להיות לצידה בדרכה לחירות".

משפטים אלו, נכתבו על ידי ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת לאחר שחרורה הקודם של ח'אלדה ג'ראר, שנעצרה שוב על ידי כוחות הביטחון.

ג'ראר נעצרה כחלק מתשתית הטרור שנחשפה, ביניהם החולייה שביצעה את הפיגוע במעיין דני הסמוך לדולב, שגרמה למותה של רנה שנרב הי"ד.

לפי הודעת השב"כ היום, ח'אלדה ג'ראר עולה כמי שעומדת בראש ארגון החזית העממית בגדה, ובמסגרת זו אחראית על כלל הפעילות של הארגון.

מיפוי בית המחבלים שרצחו את רנה הי"ד (צילום: דובר צה"ל)

בראיון שהעניקה בעבר טענה כי ישראל מתנכלת לה לשווא. "הגיוני שהצבא הישראלי יעצור אותי מפני שאני מדברת על החששות של העם הפלסטיני. ישראל עוצרת פלסטינים מכיוון שהם משמיעים את עמדתם, והיא רודפת כל מי שכותב ברשתות החברתיות".

במסגרת חקירות השב"כ של העצורים בפרשייה, התקבל מידע שהוביל לאיתור ותפיסה של אמצעי לחימה רבים וקטלניים אשר שייכים לתשתית הטרור של החזית העממית. ביניהם: רובי M-16, רובי קלאצ'ניקוב, רובה גליל, רובה קארבין, מיני עוזי מאולתר, אקדחים, משתיק קול, חומרי דשן רבים המשמשים לבניית מטענים, נפצים, כדוריות ברזל למטען, ותחמושת מכל הסוגים. עוד אותרו מכשירי קשר, כוונות טלסקופיות וסוללה ניידת להפעלת מטענים.

לדברי בכיר בשב"כ, "הפענוח המודעיני והחקירה המאומצת סיכלו פיגועים בטווח הזמן המיידי. ללא הגעה מהירה לחוליות בשטח, הפיגועים אשר תכננה התשתית היו יוצאים לפועל והיו גובים חיי אדם רבים. חקירת השב"כ חשפה את המסוכנות הממשית והמיידית שהייתה מפעילות ארגון החזית העממית, כמו גם את הסיכון הביטחוני מפעילות החז"ע הארגונית המובילה לפעילות צבאית בשטח".

הוא הוסיף כי "כמות האמל"ח הגדולה שנתפסה והמידע שהתקבל בחקירות השב"כ של חברי התשתית ממחישים את מסוכנות התשתית ואת רמת המוכנות הגבוהה להוצאה של פיגועים חמורים נוספים בתקופה הקרובה, שנמנעו הודות לפעילות הסיכול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר