בחגיגת יום ההצלה

מהר"א מסאטמר נגד הפלג הירושלמי: ציונים במעטה קנאי

האדמו"ר מהר"א מסאטמר אמר בדבריו כי לאורך השנים, אנשי הפלג הירושלמי תמכו במדינה, וכי הם רק 'מתעטפים במלבוש קנאי' • בדבריו התייחס גם לוואטסאפ - הגורם ל"החטאת הרבים" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: מערכת בחצרות)

אלפי חסידי סאטמר (מהר"א) חגגו הלילה את תאריך כ"א כסליו, יום ההצלה והשחרור של הרה"ק בעל ה'דברי יואל' זצ"ל מציפורני הנאצים לפני 75 שנה.

השנה המעמד נערך בהאנגר ענק של צבא ניו יורק שממוקם בתוך שכונת ווילאמסבורג בארצות הברית. בשיא המעמד, נשא הרבי דברים במגוון נושאים העומדים על סדר היום.

בדבריו פתח הרבי במתקפה חריפה על אנשי הפלג הירושלמי, אותם כינה 'מתעטפים במלבוש קנאי'. לדברי האדמו"ר עצם הקמת מדינת ישראל לפני ביאת המשיח, מהווה כפירה במלכות שמים, ואנשי 'הפלג' שבמשך כל השנים היו חלק בלתי נפרד מהתומכים במדינה הציונית מתעטפים לאחרונה בלבוש קנאי, אך בפועל הם ציונים בעבר ובעתיד, רק במעטה של קנאות.

בהמשך דבריו התייחס הרבי גם לנתונים השקריים של המתגייסים החרדים לצה"ל שנחשפו לאחרונה ואמר, כי האנשים ששהו בשנים האחרונות בצער גדול על בחורים חרדים שמתגייסים יכול להירגע ולהודות לקב"ה, משום שמתברר שהנתונים זוייפו.

הוא הוסיף כי כבר לפני שנתיים כאשר הגיעו אליו עסקנים וניסו לשכנעו כי מידי שנה מתגייסים כ-2000 - 2500 בחורי ישיבה, הוא חשד שהנתונים מזויפים.

האדמו"ר סיפר כי כאשר הוא שאל את חסידיו ומקורביו האם הם מכירים חרדי אחד שגויס בכפייה, השיבו לו כולם תשובה שלילית, ולדבריו, כאשר מידי שנה ישנם כ.8000 בחורים שמגיעים לגיל 18, לא הגיוני בכלל שכרבע מהם מגוייסים לצה"ל.

לאחר מכן התייחס האדמו"ר לארוע הירי הקשה בג'רזי סיטי שאירע לפני כשבוע ואמר כי אמנם אנחנו מסתובבים בחופשיות בארה"ב, אך ישנם רוצחים רבים שמסתובבים אף הם ברחובות, וכי למרות ההשתדלות של השלטונות להגן על התושבים, רק הקב"ה הוא השומר האמיתי.

"אם כלל ישראל ישמור לא להיכשל בראיית אסורות ובכל דבר שבקדושה ויתרחק מכל המכשירים למיניהם המכלה את הנפש היהודי ומקרר את אש הקודש ויראת שמים של זקנים ונערים, יהיה שמירה מאת הקב"ה לכלל ישראל", אמר.

בסיום דבריו קרא האדמו"ר להתחזק בלימוד התורה, ולצמצום בהוצאות החתונה, ואף תקף את השימוש בקבוצות ואטצאפ שגורמת לדבריו לשפיכות דמים ולהחטאת הרבים, גם במכשירים שיש עליהם סינון אינטרנטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר