בלוף הגיוס • עדות

קצין: "הורו לי לזייף מסמכים על מספר המתגייסים החרדים"

"יש אנשים שהם חיילים, לבושים כחרדים וכל התפקיד שלהם להסתובב בקהילה כדי לגייס נוער נושר" - טוען חרדי ששירת בצה"ל, אחרי שבתגובה רשמית טענו בצבא כי מדובר בטעות בלבד (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

קצין בצה"ל סיפר כי הורו לו לזייף נתונים של מספר החרדים שהתגייסו והוא מצר על כך ששיתף פעולה - כך חשפה כרמלה מנשה ב'כאן חדשות'.

לפי הדיווח, את הקלטת ההודאה העבירו לידי ועדת הבדיקה שמינה הרמטכ"ל אביב כוכבי לבחינת פרשת זיוף נתוני גיוס החרדים. בידי הוועדה עדויות על כך שגורמי צבא ידעו על הפערים במשך חצי שנה האחרונה אבל לא דיווחו על כך.

חייל חרדי שהשתחרר לאחרונה סיפר לכאן חדשות כי הוא גוייס לצבא על ידי חייל חרדי שאמר לו שהוא מקבל כסף עבור כל גיוס. הוא הוסיף כי הוצע לו לשרת בצבא בתור מגייס והוא סירב לכך.

"הגעתי מיוזמתי ללשכת גיוס והצהרתי שאני רוצה להתגייס. החייל ממש התלהב שהגעתי אליו אישית, ביקש את הפרטים שלי. אחרי שזה היה נשמע לי מוזר התקשרתי אליו ודיברנו, ואז הוא הודה שהוא מקבל כסף עבור כל חרדי שהגיע דרכו. כמו חברות גיוס לקוחות. חייל סדיר עם מדים", הוסיף החייל המשוחרר.

אלו הם המתגייסים ה"חרדים" לצה"ל (באדיבות 'כאן 11)

הוא סיפר, "דיברתי עם אחד שאחראי על תחום יותר רחב בגיוס חרדים. הוא הציע כסף מזומן אם אני אגייס חברים או אנשים שאגיע אליהם מהקהילה החרדית".

לדבריו, "למעשה קיים בכל הצבא יש אנשים שהם חיילים, חלקם חרדים נשואים. שהם לבושים כחרדים בכלל לא על מדים. וכל התפקיד שלהם להסתובב בקהילה כדי לגייס נוער נושר והם מקבלים כמובן אלפי שקלים".

בשבוע החולף התייחס לכך הרמטכ"ל אביב כוכבי שאמר כי "הצגת דברים שלא כהוויתם היא הפרה של חוזה האמון הקיים בין צה"ל לבין החברה הישראלית, אשר מפקידה בידיו את בניה ובנותיה".

"במקום בו נגלה טעות - נלמד ונשפר, ובמקום בו יתגלה זדון, ננקוט יד קשה - לא יהיה מקום לפשרות, לעיגול פינות והעלמת עין", הוסיף כוכבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר