נכנעה

אורלי בן ארי ויתרה על מינויה למ"מ פרקליט המדינה

מי שמונתה על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה לתפקיד, תוך כדי מאבק ביועץ המשפטי לממשלה, הודיעה על ויתורה: לא מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפט פגיעה נוספת (בארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

אחרי שהייתה אמורה להחליף את שי ניצן בתפקיד פרקליט המדינה, כמינוי של שר המשפטים אמיר אוחנה, אך נתקלה בהתנגדות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הודיעה בן ארי כי היא מוותרת על המינוי.

"אחרי כשלושה עשורים של עבודה מקצועית ומסורה בפרקליטות, אשר יקרה לי כל כך ובה אני מאמינה, מתנהל "מחול שדים" במערכת המשפט, שבעל כרוחי אני חלק ממנו. נבחרתי על ידי שר המשפטים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה ואני סמוכה ובטוחה ביכולתי ובכישוריי למלא תפקיד זה בהצלחה".

עם זאת היא הודיעה כי "הניסיון להפוך את הבחירה בי לעניין פוליטי ולהציגו כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק, או בעצמאות שיקול הדעת של הפרקליטות – הוא מצער וסותר את התנהלותי וערכיי מאז או מתמיד".

לדבריה, "האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות ולשחוק אותו עוד יותר. אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפט פגיעה נוספת, כל עוד בכוחי למנעה".

"למרות הזכות הכרוכה בחובה להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי, על פני שאיפותיי האישיות. אי לכך, אני חוזרת בי מהסכמתי לעמוד בראש הפרקליטות, היקרה לי כל כך. אמשיך, כפי שפעלתי עד כה, לתרום למערכת ככל יכולתי בכל תפקיד שיוטל עליי".

"אני מודה לשר המשפטים על האמון שנתן בי, מודה לכל הפרקליטים ולגורמים רבים גם מחוצה לה, שקיוו כי אנווט את הספינה, אך בעת הזו – המערכת ואמון הציבור חשובים לי יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר