"פשעי מלחמה"

התובעת בהאג תפתח בחקירה? בישראל זועמים, חמאס מברך

התובעת בבית הדין בהאג הודיעה שיש עילה לפתוח בחקירת "פשעי המלחמה בשטחים הפלסטיניים" אך ביקשה מהשופטים לקבוע אם לבית הדין סמכות לעסוק בנושא (מדיני)

(צילום: שאטרסטוק)

התובעת של בין הדין בהאג, פאטו בנסודה, הודיעה ביום שישי, שעה קלה לפני כניסת השבת, כי יש בסיס לפתיחה בחקירה נגד ישראל: "יש בסיס להאמין כי בוצעו או עדיין מבוצעים פשעי מלחמה בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברצועת עזה".

בהודעתה הוסיפה כי היא מבקשת מהשופטים של בית הדין הפלילי הבינלאומי לפסוק תוך 120 יום לגבי השאלה מהו היקף הסמכות של בית הדין בשטחים הפלסטינים, במיוחד מבחינת טריטוריאלית.

ראש הממשלה נתניהו גינה בחריפות את ההחלטה של בנסודה: "זהו יום שחור לאמת ולצדק. הופכים את בית הדין הבין-לאומי לנשק פוליטי במאבק נגד ישראל. רוצים להפוך את העובדה שיהודים חיים בארץ ישראל, במולדתם, לפשע מלחמה. זה אבסורד. אנחנו נאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל דרך אפשרית. תובעת בית הדין הפלילי הבינלאומי כנראה החליטה שלא לדחות על הסף את העתירה הפלסטינית נגד מדינת ישראל. זוהי החלטה שערורייתית חסרת בסיס".

"לבית הדין הבין-לאומי אין שום סמכות לדון בנושא", המשיך נתניהו. "יש לו סמכות לדון רק כשמדובר בתביעות שמוגשות על ידי מדינות ריבוניות. אבל מעולם לא הייתה מדינה פלסטינית. התובעת התעלמה לחלוטין מנימוקים משפטיים רציניים שהצגנו בפניה. היא גם מתעלמת מהאמת ומההיסטוריה כשהיא אומרת שזהו פשע מלחמה שיהודים חיים במולדתם, ארץ התנ"ך, ארץ אבותינו. לא נשקוט ולא נרכין ראש בפני העוול הזה. נמשיך להילחם בו בכל הכלים העומדים לרשותנו".

נוסף לכך, נתניהו שלח מכתב למנהיגים בעולם, שם כתב כי "הפכו את בית הדין לנשק פוליטי נגד ישראל ונגד הקשר לארצנו. רוצים להפוך את העובדה שיהודים חיים בארץ מולדתם לפשע מלחמה. זה אבסורד. ניאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל דרך אפשרית".

שר החוץ ישראל כץ מסר בתגובה: "החלטתה של התובעת בבית הדין בהאג היא חמורה, מקוממת ונוגדת את החוק הבין-לאומי. לא ייתכן שהתובעת לוקחת לעצמה ולבית המשפט סמכויות שיפוט בניגוד לחוק ומכופפת את הדין הבין-לאומי על מנת שיתאים לפרופגנדה הפלסטינית. אנחנו דוחים את ההחלטה מכל וכל וקוראים למדינות נוספות לעשות זאת, ולעצור את בית המשפט מלהפוך לכלי פוליטי בידיי הפלסטינים במאבקם נגד הקיום של מדינת ישראל וזכותה להגנה עצמית".

לעומת הזעם בישראל, הפלסטינים בירכו. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסר כי "זהו יום גדול כי השגנו את מה שאנו רוצים וכי בית הדין הבין-לאומי יוכל להתחיל לבחון את התביעות שהגשנו בעבר. זהו יום היסטורי, וכעת כל פלסטיני שנפגע יכול להגיש תביעה נגד הכיבוש".

דובר ארגון הטרור חמאס מסר: "אנו מברכים על הודעת התובעת הכללית של בית הדין הבין-לאומי בהאג לפתוח בחקירה כוללת בנושא ביצוע הכיבוש הישראלי ופשעי מלחמה בשטחי פלסטין הכבושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר